اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصمیم کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد

زیرگذرهای شهری جایگزین پل‌های عابر پیاده می‌شود

خبرگزاری فارس: با تصمیم کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد تعداد زیرگذرهای شهری افزایش می‌یابد و جایگزین پل‌های عابر پیاده می‌شود.

زیرگذرهای شهری جایگزین پل‌های عابر پیاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز دویست و بیست و دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تشکیل شد و در نخستین دستور کار، کمیسیون به بررسی نامه رئیس شورا در خصوص بررسی و اعلام نظر پیرامون طرح اعضای شورا با موضوع احداث زیرگذر به جای پل عابر پیاده پرداخت که غلامرضا زعیمی، رئیس کمیسیون در این باره اظهار کرد: باید به جای احداث پل‌های عابر پیاده در صدد احداث زیرگذرها و رونق استفاده آنها در بین شهروندان باشیم.

محمدرضا مهرورز، عضو کمیسیون حمل و نقل نیز با اشاره به اینکه تعداد زیرگذرهای موجود در شهر بسیار زیاد است و می‌توان بر روی آنها کار کرد، تصریح کرد: می‌توانیم بازارهای تجاری و شب بازارهایی را در زیرگذرها احداث کنیم تا سبب تشویق مردم به استفاده از آنها شود.

جواد داوود‌آبادی، دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه در محورهای منتهی به حرم مطهر شهرداری مجاز به احداث پل‌های عابر پیاده نیست و باید به جای آن زیرگذر احداث کند، ادامه داد: باید زیرگذرها با مطالعات و توسط مشاورین احداث شود تا موقعیت مناسب برای تردد شهروندان را داشته باشد.

در ادامه این موضوع علی شاه رضایی، مشاور کمیسیون در این رابطه اظهار کرد: برخی از زیرگذرهای سطح شهر از نظر روشنایی و موقعیت وضعیت مناسبی ندارند و شهروندان به دلیل خطرات موجود جرات تردد از این زیرگذرها را ندارند که در این خصوص باید تدبیری برای آنها دیده شود.

در پایان اعضای کمیسیون با گسترش زیرگذرها در سطح شهر به جای پل‌های عابر پیاده موافقت کردند و مقرر شد، عملکرد زیرگذرهای موجود بررسی و اصلاح شود.

بررسی نامه رئیس شورا در خصوص بررسی و اعلام نظر پیرامون طرح اعضای شورا با موضوع احداث چرخ بند و اهدای دوچرخه دیگر دستور کار کمیسیون بود که مهرورز در این باره گفت: بستر مناسب دوچرخه در شهر مشهد فراهم نیست و باید به جای تبلیغات زیاد به ارائه راهکارها و تسهیلاتی به شهروندان برای استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقلی ارائه داد.

حسین رمضانی، دبیر کمیسیون در ادامه نتیجه کارگروه تخصصی کمیسیون در مورد طرح مذکور را این‌گونه ارائه کرد: اعضای کارگروه ضمن تقدیر از مدیران شهری جهت اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، خواستار توسعه مسیر های ویژه دوچرخه در معابر و افزایش ایمنی دوچرخه سواران هستند و پیشنهاد دارند محدودیت‌هایی برای تردد کارمندان در ادارات گذاشته شود تا تشویق به استفاده بیشتر از دوچرخه به عنوان مدل حمل و نقلی شوند.

در نهایت با احداث چرخ بند موافقت شد و مقرر شد، 50 درصد هزینه خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری به صورت رایگان و 50 درصد مابقی توسط خود کارمندان پرداخت شود.

در سومین دستور کار کمیسیون به بررسی نامه‌های شرکت پارکینگ‌سازان پارسیان پیرامون مشکلات اجرایی قرارداد پارکینگ مکانیزه و درخواست مساعدت پرداخته شد که زعیمی در این باره خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت مورد نظر در انجام تعهدات خود تاخیر داشته و ضوابط کاری خود را به درستی اجرا نکرده سازمان حمل و نقل به سپرده های شرکت را به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/70003/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول