اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

صداقت رمز ماندگاری تختی است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار تهران با اشاره به ویژگی‌های جهان پهلوان تختی گفت: صداقت سبب ماندگاری تختی در اذهان مردم شده است.

صداقت رمز ماندگاری تختی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیرحسین باقرنژاد پیش از ظهر امروز در آیین چهل و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله تهرانی (ره) اظهار داشت: هفته گذشته استاد اخلاق آیت‌الله تهرانی به لقاء الله پیوست و در روز اربعین پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و در جوار آیت‌الله حق شناس در خانه ابدی خود آرام گرفت و باید گفت خوشا به حال افرادی که در دوران عمر با برکت ایشان از محضر این استاد عالی‌مقام بهره‌مند شدند.

معاون استاندار تهران خاکسپاری آیت‌الله تهرانی در ری را مایه مباهات و افتخار مردم این خطه دانست و گفت: در این آیین جا دارد از آیت‌الله قاضی، آیت‌الله حق‌شناس، آیت‌الله تهرانی و بزرگان دین مبین اسلام یاد کنیم چرا که اگر از این بزرگان یاد نکنیم به درستی حق مرحوم تختی را ادا نکرده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دنیا بعضی افراد خاص هستند و در بین آنها نیز برخی خاص‌تر خودشان را نشان دادند که از این میان می‌توان از فردوسی و دیگر بزرگان یاد کرد که به تاریخ ایران خدمت کرده‌اند و با آثار خود ایران را به جهانیان معرفی کرده‌اند و امروز از این فرد چیزی جز آثار وی باقی نمانده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در آیین بزرگداشت جهان پهلوان تختی عنوان کرد: جمعیتی که در مراسم سال جاری شرکت کردند از سال گذشته بیشتر است و هرچه می‌گذرد ما شاهد این هستیم که خدمات بیشتر می‌شود و مردم ما قدرشناس هستند.

باقرنژاد با تاکید بر اینکه هرکس که به مردم خدمت کند مورد تقدیر قرار می‌گیرد، بیان داشت: نکته قابل تامل این است که جهان پهلوان تختی چه کرد که نام او ماندگار شده است.

معاون استاندار تهران در ادامه صداقت را رمز ماندگاری تختی در اذهان مردم دانست و گفت: صداقت باعث شد که نام تختی در دل مردم باقی بماند و امروز مردم و فرزندانی که پس از درگذشت جهان پهلوان تختی چشم به جهان گشودند پس از شنیدن خصوصیات اخلاقی ایشان شیفته جهان پهلوان تختی می‌شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان تصریح کرد: خدمت صادقانه سبب ایجاد عقد اخوت مردم با پهلوان تختی شد.

این گزارش حاکی است، آیین چهل و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور مسئولان کشوری و لشکری بر سر مزار پهلوان تختی در ابن‌بابویه شهرری برگزار شد.

غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور 1309 در خانواده‌ای متوسط در محلهٔ خانی‌آباد در تهران به دنیا آمد. «رجب خان» (پدر تختی) غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همهٔ آنها از غلامرضا بزرگ‌تر بودند. «حاج قلی»، پدر بزرگ غلامرضا، فروشندهٔ خواروبار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می‌کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می‌نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی‌آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده‌های رجب خان منتقل شد و به نام خانوادگی آنها تبدیل شد.

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول