اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل کمیته ملی المپیک:

کشتی از روح تختی دور شده است/ با عمل فاصله گرفته‌ایم

خبرگزاری فارس: دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به خصوصیات جهان پهلوان تختی گفت: کشتی از خصوصیات جهان پهلوان تختی فاصله گرفته است.

کشتی از روح تختی دور شده است/ با عمل فاصله گرفته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بهرام افشارزاده لحظاتی پیش در آیین چهل و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری با بیان اینکه امسال یک سال استثنایی برای جهان پهلوان تختی خواهد بود، اظهار داشت: ایثار، صداقت، مردانگی و ... را از جمله ویژگی‌های جهان پهلوان تختی برشمرد و گفت: این ویژگی‌های جهان پهلوان تختی را همه ساله عنوان می‌کنیم اما نکته قابل تامل این است که چرا این خصایص اخلاقی را که ما از ایشان می‌دانیم را خودمان عمل نمی‌کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه کشتی از روح تختی دور شده است، گفت: این سئوال مطرح است که چرا آنچه می‌گوییم را انجام نمی‌دهیم، الگوی ما تختی است و ما ویژگی‌های بارز ایشان را می‌دانیم اما خودمان عمل نمی‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحوم تختی وقتی در المپیک دوم شد در یک گوشه خود گریست اما به هیچ داوری بی‌احترامی نکرد.

افشارزاده با تاکید بر اینکه ما با این عملکرد به کجا داریم می‌رویم، بیان داشت: امروز اگر اسیر پول شده‌ایم باید پول را فراموش کنیم، امروزه حرمت پیشکسوتی دارد از بین می‌رود و از عمل دور شده‌ایم.

عزت و صداقت تختی ماندگار است

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: امروز مدال‌های تختی فراموش شده است اما آنچه باقی مانده است؛ عزت، خدمت و صداقت او است.

وی در ادامه احترام به مربی را صفت مردانگی دانست و گفت: خدمت خالصانه به مردم و ... از جمله صفات جهان پهلوان تختی است و امروز متاسفانه از صفات تختی دور شده‌ایم.

افشارزاده در پایان تصریح کرد: اینکه مربی سر زمین توهین و بی‌حرمتی می‌کند برای چه چیزی است؟ متاسفانه برخی ورزشکاران صفات تختی را فراموش کردند.

انتهای پیام/2462/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول