اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه در شانزدهمین ویژه برنامه قصه‌گویی:

مداد قرمز کودکان این سرزمین هنوز زود تمام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: قصه‌های زیادی در دوران دفاع مقدس برای کودکان این سرزمین رقم خورد و کودکان این سرزمین هنوز هم مداد قرمزشان زود تمام می‌شود.

مداد قرمز کودکان این سرزمین هنوز زود تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا موزونی در آیین افتتاحیه شانزدهمین ویژه برنامه قصه‌گویی که در محل فرهنگسرای کودک و نوجوان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قصه‌گویی یک واسطه برای تربیت کودکان است، چراکه بچه‌ها قصه را دوست دارند و قصه به فطرت کودکان نزدیک است.

وی تصریح کرد: قصه هویت تاریخی یک ملت و آیین گذشته آنان است و قصه‌گو سعی دارد آیین، فرهنگ، دین و هویت و ... یک ملت را به کودکان آموزش دهد.

موزونی افزود: آموزش در قصه به‌ صورت غیرمستقیم است و قصه‌گویی در همه جا قابل اجرا است و قصه از اهمیت ویژه‌ای برای کودکان برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را آموزش آداب، تکنیک‌های قصه‌گویی به مربیان و قصه‌گویان دانست و گفت: تمامی قصه‌ها در دنیا خاستگاه مشترک دارند.

وی با بیان این‌که کرمانشاه دارای پیشینه قدیمی است، خاطرنشان کرد: مربیان استان با توجه به تنوع گویش‌ها و فرهنگ‌ها، جایگاه خوبی در کشور دارند.

موزونی گفت: کودک در قصه با زندگی آشنا می‌شود و در گذشته مادربزرگ‌ها که قصه می‌گفتند، خود با قصه زندگی می‌کردند.

وی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان این سرزمین خصوصاً در استان کرمانشاه و در دوران دفاع مقدس قصه‌های زیادی آفریدند که واقعی بود؛ کودکان این مرز و بوم بدون این‌که بدانند چرا در این قصه‌ها حضور داشتند و نقش‌آفرینی می‌کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: کودکان این سرزمین در روی مین‌ها پا گرفتند و قصه‌های زیادی در دوران دفاع مقدس برای کودکان این سرزمین رقم خورد و کودکان این سرزمین هنوز هم مداد قرمزشان زود تمام می‌شود.

موزونی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز قدردان امنیت در وطن هستیم و خدا را به‌خاطر وجود این نعمتی که با خون صدها لاله آبیاری شده شکر می‌گوییم.

انتهای‌پیام/2700/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول