اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت عملی دانشگاه اصفهان:

فیلم‎سازان با زوایای جدید به احسان و نیکوکاری بپردازند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت عملی دانشگاه اصفهان گفت: جشنواره حسنات از فیلم‎سازان انتظار دارد، از زوایای جدید به مقوله احسان و نیکوکاری بپردازند.

فیلم‎سازان با زوایای جدید به احسان و نیکوکاری بپردازند

ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فیلم در زندگی بشر تأثیر بسزایی دارد و با دیدن یک فیلم می‎توان نیازها، کمبودها و خلأهای یک جامعه را یپدا کرد.

وی افزود: در نگارش یک فیلم‎نامه می‎توان قدرتمندانه به ذهن مخاطب رسوخ کرد، زیرا سطح وسیع مخاطبان فیلم، ابزار قدرت هستند.

عضو هیئت عملی دانشگاه اصفهان و مدرس کارگاه‎های آموزشی، جشنواره حسنات گفت: انتظار جشنواره حسنات از فیلم‎سازان، نگاه جدید به مقوله احسان و نیکوکاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: دایره احسان و نیکوکاری را نمی‎توان محدود کرد، زیرا دامنه گسترده و وسیعی دارد و با پرداخت به این گستره در جشنواره حسنات باید افق دید مردم را  فراتر از کمک‎های نقدی و مالی برد.

جعفری در مورد انتظار جشنواره از فیلم‎سازان گفت: جشنواره حسنات از فیلم‎سازان انتظار دارد، از زوایای جدید به مقوله احسان و نیکوکاری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد جرقه‎های پرداخت به این منظر بودیم، بیان کرد: کارگاه آموزشی فیلم‎نامه نویسی با هدف ارتقا سطح کیفی فیلم‎نامه‎های جشنواره برای علاقمندان به این حوزه کار خود را با مباحث طرح و ساختار فیلم‎نامه، بسط و گسترش، اصلاحات و پرداخت نهایی فیلمنامه در دبیرخانه جشنواره طی هفته جاری ادامه می‎دهد.

استاد دانشگاه اصفهان، با اشاره به اینکه، زیر ساخت‎های فکری نیازمند اصلاح است، گفت: با اصلاح تفکرات می‎توان، تحولات قابل توجه‎ای درعرصه فرهنگ رقم زد.

وی گفت: فیلم‎سازان باید مطالعاتی به غیر از کتاب داشته باشند و پدیده‎ها و رخدادها را نیز مورد بررسی قرار دهند، زیرا صحنه آموزش امروز جامعه ما غافل از مطالعه است.

جعفری در پایان تصریح کرد: در دنیای فیلم‎سازی امروز باید، کاوش‎های کنجکاوانه ذهن در رویدادها را پرورش داد.

انتهای پیام/2301/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول