اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز:

عافیت‌طلبی در نظام اداری کشور تهدید جدی شمار می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نبود اراده محکم و اقتدار مدیریتی را از آفت‌های نظام اداری کشور ذکر کرد و گفت: متأسفانه عافیت‌طلبی و بخشی نگری در نظام اداری کشور آفت و تهدید جدی شمار می‌رود.

عافیت‌طلبی در نظام اداری کشور تهدید جدی شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، محمد اسماعیل سعیدی صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش ممقان اظهار کرد: جدی‌ترین مشکل و دغدغه نظام اداری کشور ناشی از وجود بروکراسی و قوانین خشک و دست و پاگیر است که مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را رسالتی خطیر ذکر کرد و افزود: در نظام اداری کشور مسئولیت سنگینی را عهده‌دار هستیم و باید کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا اثبات کرده و به عنوان الگوی کار آمدی برای سایر ملل باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر کشورها خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با حکومت‌های طاغوتی و نظام سلطه غربی متفاوت بوده و نظام اداری ما ریشه در باورهای اسلامی و دینی دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه هرگونه قصور و کوتاهی در نظام اداری ما به انقلاب خدشه وارد می‌کند، یادآور شد: رئیس جمهور و قوای سه گانه و تمام کارگزاران نظام در قبال مردم و اسلام مسئول هستیم و باید با تمام قوا به وظایف محوله عمل کنیم.

سعیدی اعتماد مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: رمز ماندگاری و پایداری نظام بر پایه اعتماد مردمی استوار است و هر گونه کوتاهی در مسئولیت‌ها خیانت بزرگی در حق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تیریز، آذرشهر و اسکو بر لزوم شفافیت عمل و اظهار نظر مسئولان تأکید کرد و گفت: صریح و شفاف سخن گفتن را آموزه‌های دینی و اسلامی به ما یاد داده  از این رو مسئولان باید با صراحت و شفافیت مشکلات را به مردم بیان کنند.

وی افزود: با وجود اینکه کشورهای غربی با اسلام بیگانه هستند و با نظام اداری اسلامی ما فاصله زیادی دارند، ولی در برخی مسائل به صورت صریح و شفاف با مردم خود سخن می‌گویند، در صورتی که متأسفانه اغلب اظهار نظرهای ما در سایه، ابهام و پنهان کاری است.

وی با ذکر اینکه پنهان کاری مسئولان به اقتدار مدیران ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: مدیر باید قدرت تصمیم‌گیری، تشخیص و ریسک پذیری داشته و جرأت بیان صریح و بی پرده مشکلات و موانع را داشته باشند.

سعیدی تصریح کرد: برخی عوامل تزلزل در تصمیم‌گیری مدیریتی را موجب شده و این امر باعث شده که برخی مدیران دست به عصا و با احتیاط حرکت کنند.

وی افزود: نظام اداری ما باید اقتدار مدیریتی خود را حفظ کرده و این امر با دستورات خشک و خالی و بی مبنا میسر نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: مدیران باید نفوذ کلامی و بیانی و عملکردی داشته باشند و در سریع‌ترین زمان در مقابل موانع و مشکلات تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به بروکراسی پیچیده حاکم بر نظام اداری کشور خاطرنشان کرد: نظام اداری و دیوان سالاری کشور ما توسط غربی‌ها پایه ریزی شده و سازمان برنامه و بودجه نیز توسط آمریکایی‌ها در ایران ایجاد شده است.

سعیدی با ذکر اینکه آقای احمدی‌نژاد با درک و تشخیص درست بروکراسی در نظام اداری کشور تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد درد جامعه و بروکراسی اداری را در سازمان برنامه و بودجه تشخیص داد، ولی متاسفانه در عمل با نسخه پیچی اشتباه، سازمان برنامه و بودجه را به جای اصلاح منحل کرد.

وی یادآور شد: رئیس جمهور باید به جای انحلال سازمان برنامه و بودجه، با اتخاذ تدابیر منطقی، نظام دیوان‌سالاری کشور را ملزم به اصلاح می‌کرد.

سعیدی، نبود اراده محکم و اقتدار مدیریتی را از آفت‌های نظام اداری کشور ذکر کرد و گفت: متأسفانه عافیت‌طلبی و بخشی نگری در نظام اداری کشور آفت و تهدید جدی شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود ثبات قوانین و شفاف نبودن مسئولان و بروکراسی پیچیده اداری، بی‌اعتمادی و نارضایتی مردم به نظام را سبب می‌شود.

انتهای پیام/60002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول