اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوای کنونی اصفهان کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با گرم شدن زمین و آلودگی هوا در سال‌های اخیر درختان واکنش‌های منفی به این تغیرات نشان دادند و به همین دلیل گونه‌های مناسب‌تری را جایگزین گونه‌های کنونی کرده‌ایم.

گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوای کنونی اصفهان کاشته می‌شود

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فضای سبز شهر اصفهان از قدمت بالایی برخوردار است و سابقه طولانی 400 ساله وجود فضای سبز و باغ‌های مصفا سبب ملقب شدن این شهر به باغ شهر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از درختان با شرایط آب و هوای اصفهان سازگاری بیشتری دارند، افزود: درختانی چون چنار و نارون گونه‌هایی سازگار با شرایط شهر هستند چنار گونه‌ای است که قادر به زندگی در آب و هوای 15 تا 27 درجه است و سالیان متمادی وظیفه زیباسازی شهر را به عهده داشته‌اند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تأکید کرد: اما نارون و چنار هم از آسیب‌های تغییرات محیطی در امان نبوده‌اند.

وی تاکید کرد: هر کدام از درختان پنج سال عمر می‌کنند اما با وجود گرما و خشکسالی عمرشان تحلیل رفته و با این شرایط امکان کاشت نارون وجود ندارد.

فتحی ادامه داد: با توجه به اقلیم خشک و کویری اصفهان و همچنین خشکسالی و گرمای بسیار شدید تابستان‌ها در سال‌های اخیر شاهد خزان زودرس درختان در تابستان بوده‌ایم و همین مسئله سبب ایجاد استرس و تنش در درختان شده که واکنشی طبیعی در این شرایط است.

انتهای پیام/2301/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول