اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی همدان:

وظیفه‌ای در قبال استقرار آمبولانس برای مسابقات ورزشی نداریم

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان بابیان اینکه در قبال استقرار آمبولانس برای مسابقات ورزشی هیچ وظیفه‌ای نداریم، گفت: به دلیل نامه شورای تأمین با لیگ دسته یک فوتبال همکاری می‌کنیم.

وظیفه‌ای در قبال استقرار آمبولانس برای مسابقات ورزشی نداریم

اکبر غیاث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان در پاسخ به چرایی عدم حضور تیم پزشکی و آمبولانس در محل برگزاری مسابقات ورزشی ضمن تأیید این بحث اظهار داشت: ما هیچ وظیفه‌ای در قبال هیئت‌های ورزشی نداریم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ما وظیفه‌ای برای حضور در محل مسابقات ورزشی نداریم، عنوان کرد: ما در پایگاه‌های خود هستیم تا در صورتی که اتفاقی رخ داد و با ما تماس گرفته شد تیم اعزام کنیم.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: هیئت پزشکی باید افرادی را برای تیم‌های پزشکی اعزام کند، ما فقط برای فوتبال و آن هم به دلیل حساسیت آن و از زمانی که لیگ دسته یک به همدان آمده، همکاری می‌کنیم اگر چه وظیفه‌‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه اعزام آمبولانس نیز تنها منوط به تماس با ما است، تصریح کرد: این اعزام نیز در صورت وجود مصدوم است نه برای استقرار کامل در محل.

غیاث ضمن تأکید بر اینکه ما در قبال هیچ یک از تیم‌های ورزشی وظیفه استقرار آمبولانس نداریم، خاطرنشان کرد: برای لیگ دسته یک فوتبال همدان نیز به دلیل نامه شورای تأمین، همکاری می‌کنیم و اکیپی را مستقر می‌کنیم اما بقیه موارد ورزشی تعهدی نداریم.

وی تصریح کرد: در برخی موارد که مسابقه‌ای کشوری یا بین‌المللی باشد به دلیل حساسیتی که دارد اکیپ مستقر می‌کنیم اما به جز این موارد کلاً وظیفه‌ای نداریم.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکی از لازمه‌های تشکیل مسابقات ورزشی وجود تیم پزشکی یا آمبولانس است و چرا این مهم در همدان وظیفه محسوب نمی‌شود، گفت: چنین چیزی نیست و ما به هیچ وجه جزء دستور نداریم و تنها وظیفه داریم که در پایگاه‌ها مستقر باشیم در صورت بروز حادثه و تماس با ما تیم خود را اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه استقرار آمبولانس در محل مسابقات برای ما تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: در این صورت ما باید حتی برای هر مراسمی که در هر مکان برگزار می‌شود هزار آمبولانس داشته باشیم یا مراسماتی که در مساجد برگزار می‌شود و بالای 500 نفر جمعیت در آن محل حاضر می‌شوند باید آمبولانس مستقر کنیم که این شدنی نیست.

غیاث با بیان اینکه هیئت‌های مختلف ورزشی هر روز و در نقاط مختلف استان فعال هستند و مسابقه دارند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای تک تک این هیئت‌ها آمبولانس مستقر کنیم، اگر همه پایگاه‌ها را نیز تعطیل کنیم باز به همه آنها نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه اعزام و استقرار آمبولانس برای لیگ دسته یک فوتبال همدان نیز تنها به دلیل نامه شورای تأمین است، ابراز داشت: ما وظیفه‌ای نداریم اما همکاری می‌کنیم و این همکاری تنها برای این مورد است.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول