اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان:

بیش از 14 میلیارد تومان در پروژه GIS گلستان هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: بیش از 14 میلیارد و 740 میلیون تومان در بخش سخت‌افزاری و نرم‎افزاری پروژه GIS گلستان هزینه شده است.

بیش از 14 میلیارد تومان در پروژه GIS گلستان هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‎الله عابدی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته از سال 1384 تا سال‌جاری بوده که دستگاه‎های اجرایی نیز در این پروژه سرمایه‎گذاری کرده‎اند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری یک میلیارد و 900 میلیون تومان از منابع مختلف استانی و ملی در پروژه GIS هزینه شده است.

پروژه GIS در چهار فاز مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه پروژه GIS در چهار فاز مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت، یادآور شد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در گرگان انجام می‎شود که در گام بعدی در کل استان تعمیم داده می‎شود.

عابدی در خصوص چگونگی چهار فاز این پروژه ابراز داشت: در "فاز اول"؛ امکان‎سنجی، نیازسنجی و طراحی مدل پایلوت در گرگان سپس در استان، "فاز دوم" تهیه اطلاعات مکانی و توصیفی مورد نیاز، "فاز سوم" پیاده‌سازی سامانه و آموزش‎های مربوطه و در "فاز چهارم" نگهداری سامانه و به‎هنگام‎سازی اطلاعات مورد هدف ماست که اکنون فاز نخست این طرح اجرایی و عملیاتی شده است.

ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مکانی از مهمترین اهداف پروژه GIS

وی در خصوص اهداف پروژه GIS گفت: ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مکانی، جلوگیری از دوباره‎کاری‎ها و صرفه‎جویی کاهش هزینه‎های تولید نقشه و لایه‎های اطلاعات مکانی از جمله اهداف این پروژه است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان به خلاصه‎ای از اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح مذکور پرداخت و عنوان کرد: بررسی اهمیت و ضرورت طرح، ایجاد پایگاه GIS استان، تائید طرح در کارگروه آمایش و شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان همچنین انتخاب مشاور ذیصلاح انعقاد قرارداد از جمله کارهای انجام شده در این پروژه بوده است.

عابدی در خصوص برنامه‎های پیشنهادی اظهار داشت: اجرای کامل فازهای دوم، سوم و چهارم، اجرای پروژه در استان طی سال‎های برنامه و نیز حمایت و پشتیبانی اعتباری از جمله برنامه‎های پیشنهادی است.

وی در پایان گفت: بیش از یک میلیارد و 470 میلیون تومان طراحی پروژه GIS از طریق مشاور برای شهرستان گرگان نهایی شده است.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول