اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش آسیب‌های حمل کیف و مطالعه نادرست

850 بسته آموزشی در مدارس فارس توزیع شد

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری 850 بسته آموزشی برای اصلاح ساختار جسمانی دانش‌آموزان در مدارس فارس توزیع شد.

850 بسته آموزشی در مدارس فارس توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد جعفری در آیین آغازین دوره آموزشی حرکات اصلاحی در شیراز، اظهار داشت: ناهنجاری‌های قامتی از جمله افتادگی شانه، کف پای صاف یا گود و ... ناشی از کیف نامناسب، حمل غلط کیف و روش‌های نادرست مطالعه با آموزش کاهش می‌یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در گذشته، شناسایی ناهنجاری‌های اسکلتی و ساختار قامتی دانش‌آموزان انجام می‌شد اما این فرآیند به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رفع این مسئله نمی‌انجامید.

وی بر ضرورت ایجاد و فعال‌سازی کانون‌های اصلاح حرکتی تاکید و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره آموزشی حرکات اصلاحی به‌روز کردن دانسته‌های کارشناسان تربیت بدنی مدارس است.

جعفری تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره باید به عنوان مدرس دانسته‌های خود را به مربیان ورزش شهرستان‌ها و مناطق این استان انتقال دهند.

این مسئول اضافه کرد: پس از شناسایی کانون‌های اصلاح حرکتی در شهرستان‌ها، در حوزه‌هایی با بیش از 11 کانون فعال، دو کانون اصلاحی و در شهرستان‌هایی که کمتر از 11 کانون داشتند یک کانون اصلاح حرکتی سهمیه اختصاص یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه بیان کرد: بسته‌های آموزشی توزیع شده شامل لوح فشرده، کتاب و صفحه شطرنجی و دیگر ملزومات برای رفع ناهنجاری‌های قامتی در سطح این استان با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان تهیه شد.

به گزارش فارس، 70 مربی در این دوره حضور دارند که پس گذراندن آموزش‌های لازم که با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود، ضمن حضور در مناطق و شهرستان‌ها آموخته‌های خود را در اختیار دیگر مربیان ورزش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول