اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

تنها 22 مدرسه علمیه از زمان صفویه در اصفهان باقی‌مانده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: در زمان صفویه 151 مدرسه در این استان اصفهان وجود داشت که از این تعداد هم‌اکنون تنها 22 مدرسه موجود است.

تنها 22 مدرسه علمیه از زمان صفویه در اصفهان باقی‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ولی فقیه در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام خمینی(ره) زرین شهر با بیان اینکه روحانیت مردم را به سمت خداوند و اسلام گرایش می‌دهند، اظهار کرد: اگر کسی تدین نداشته باشد، میتوان وی را تهدید و تطمیع کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمان صفویه 151 مدرسه در این استان اصفهان وجود داشت که از این تعداد هم‌اکنون تنها 22 مدرسه موجود است، افزود: اکنون به حوزه‌هایی نیاز داریم که طلبه‌ها در آن رشد کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در پاکستان یک میلیون طلبه وهابی در سال 83 ثبت نام کردند، تصریح کرد: تمام روحانیت شیعه دنیا در ایران و جهان به 100 هزار نفر نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 250 مدرسه علمیه در دنیا وجود دارد، تاکید کرد: در ایران 14 هزار طلبه خارجی از کشورهای مختلف در قم، مشهد و اصفهان حضور دارند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به لزوم توجه به توسعه مدارس علمیه و نیازهای طلاب گفت: در بدو ورود بنده به اصفهان طلاب این استان حدود 3 هزار و 500 نفر بودند، اما اکنون به حدود 9 هزار طلبه می‌رسد.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول