اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل -1

تشکیل ضلع سوم مخالفان/نتانیاهو در آستانه سقوط؟

خبرگزاری فارس: پس از لیونی و یخیمویچ، این بار «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» هم از تشکیل جبهه متحد میانه‌روها حمایت کرد تا ضلع سوم مثلث مخالفان نتانیاهو نیز شکل بگیرد.

تشکیل ضلع سوم مخالفان/نتانیاهو در آستانه سقوط؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» اسرائیل امروز از تشکیل جبهه متحد میانه‌روها استقبال کرد. وی اعلام کرد که حزبش با «تزیپنی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» و «شلی یخیمویچ» رهبر حزب کارگر برای شکست «بنیامین نتانیاهو» همراه می‌شود.

اعلامیه لاپید در حالی منتشر شد که پیش از این گفته می‌شد وی پیشنهاد لیونی را برای تشکیل جبهه متحد چپگرایان میانه‌رو نمی‌پذیرد.

لیونی وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی روز گذشته خواستار تشکیل این جبهه شده و گفته بود هدف از آن برکنار کردن نخست‌وزیری است که اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

اعلامیه حزب «یش عاتید» با واکنش مثبت حزب «هاتنوعا» مواجه شده است. لیونی در بیانیه‌ای که در پاسخ به این خبر منتشر کرده، تشکیل جبهه متحد را فرصتی واقعی برای ایجاد تغییر دانسته است.

دیروز هم «یخیمویچ» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از گفتگو با لیونی برای تشکیل جبهه متحد استقبال می‌کند و حاضر است روز شنبه با وی دیدار کند. هرچند که وی بعدا اعلام کرد برنامه‌اش برای شنبه پر است و این دیدار امروز مقدور نیست.

ائتلاف این سه حزب می‌تواند جدی‌ترین خطری باشد که ائتلاف حاکم «لیکود-اسرائیل بیتنا» به رهبری نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل را در انتخابات سوم بهمن تهدید می‌کند.

پارلمان اسرائیل (کنست) 120 کرسی دارد و 34 حزب مختلف برای ورود به آن با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول