اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیونی صف‌آرایی میانه‌روها در برابر نتانیاهو را کلید زد

خبرگزاری فارس: رهبر حزب «هاتنوعا» از سران دو حزب چپ میانه‌رو خواست در کنار هم جبهه‌ای واحد در برابر ائتلاف نخست‌وزیر کنونی اسرائیل تشکیل دهند.

لیونی صف‌آرایی میانه‌روها در برابر نتانیاهو را کلید زد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «تزیپنی لیونی» رهبر حزب تازه‌تأسیس «هاتنوعا» و وزیر خارجه سابق اسرائیل اتحاد احزاب میانه‌رو و تشکیل جبهه‌ای واحد در برابر «بنیامین نتانیاهو» و ائتلاف دو حزب «لیکود» و «اسرائیل بیتنا» را خواستار شد.

لیونی که روز گذشته در کانال 2 تلویزیونی اسرائیل صحبت می‌کرد، از «شلی یخمویچ» رهبر حزب کارگر و «یاعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» خواست برای تشکیل جبهه‌ای واحد از میانه‌روها، وارد مذاکره شوند.

لیونی در این مصاحبه گفت: ما نمی‌توانیم صحنه را ترک کنیم، ما می‌توانیم پیروز باشیم. من به شلی و یاعیر می‌گویم که بیایید با هم متحد باشیم، بیایید با هم تصمیم بگیریم که چطور در این نبرد پیروز شویم. ما در کنار هم کرسی‌های احتمالی بیشتری از لیکود بیتنا خواهیم داشت.

وی همچنین گفت که چنین نشستی با سران دو حزب چپ میانه‌رو باید خیلی زود، حتی شنبه برگزار شود.

لیونی که پیش از این عضو حزب «کادیما» بوده و از مخالفان سرسخت نتانیاهو و کابینه کنونی اسرائیل است. وی ماه گذشته با هدف مبارزه با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی حزب هاتنوعا را راه‌اندازی کرد و چندین نفر از اعضای حزب کادیما در کنست را به حزب خود ملحق کرد.

در حال حاضر کمتر از سه هفته تا انتخابات پارلمانی اسرائیل زمان مانده و نظرسنجی‌های انجام شده از پیروزی مجدد ائتلاف نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب اسرائیل بیتنا و وزیر خارجه مستعفی اسرائیل حکایت دارد. هرچند که میزان آرا این ائتلاف به شدت کاهش یافته و تعداد کرسی‌های احتمالی آن‌ها از 45 کرسی در ماه اکتبر با کمتر از 34 کرسی تنزل پیدا کرده است. در مقابل بخش بزرگی از آرا به سمت احزاب میانه رو گرایش پیدا کرده و همین امر این احزاب را به شکست نتانیاهو و ائتلافش امیدوار کرده است. رژیم‌صهیونیستی 34 حزب مختلف دارد که در انتخابات سوم بهمن برای تصاحب 120 کرسی کنست با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول