اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس خبر داد

اجرای عملیات بهسازی در 10 روستای نهاوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در 10 روستای نهاوند عملیات بهسازی اجرایی می‌شود.

اجرای عملیات بهسازی در 10 روستای نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شوراهای اسلامی بخش مرکزی در روستای کوهانی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: تلاش‌های بنیاد مسکن در نهاوند موجب شده تا مهاجرت روستاییان به شهرها کمتر شده و در برخی از روستاها شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

وی مشارکت و همکاری مردم با مسئولان بنیاد مسکن را یکی از ضروریات دانست و ادامه داد: چنان چه این همکاری مثبت و مناسب باشد سرعت اجرای پروژه‌های بهسازی بیشتر شده و تعداد بیشتری از ساکنان روستاها از خدمات بنیاد مسکن بهر‌ه‌مند می‌شوند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نهاوند تاکنون بیش از 16 هزار واحد مسکونی متقاضی دریافت سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن شده‌اند، افزود: این در حالی است که تاکنون 13 هزار واحد موفق شده‌اند تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت و موفق شوند پایان کار خود را نیز انجام داده و واحد مسکونی مقاومی را در برابر زلزله داشته باشند.

وی به ضرورت توجه به اختصاص اعتبارات بیشتر به شهرستان نهاوند به لحاظ زلزله‌خیز بودن این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: به گفته مسئولان بنیاد مسکن نهاوند تاکنون در همه روستاهای این شهرستان طرح هادی اجرا شده و در صورت همکاری مردم برای تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها و تخریب واحدهایی که در مسیر عبور طرح بهسازی قرار گرفته‌اند، عملیات بهسازی در تعداد بیشتری از روستاها اجرا می‌شود.

سنایی به ویژگی روستای کوهانی اشاره کرد و افزود: این روستا پیشانی و ویترین شهر نهاوند است زیرا هر مسافری که بخواهد وارد شهرستان شود باید از داخل این روستا عبور کند لذا توجه به اجرای طرح بهسازی روستا ضرورت دارد.

وی از احداث مرکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی در این روستا سخن راند و اظهار داشت: همکاری اعضای شورای اسلامی این روستا با دستگاه‌های فرهنگی ـ علمی و فنی و حرفه‌ای موجب شده که ساختمان دانشگاه آزاد شهرستان نهاوند و همچنین مرکز فنی و حرفه‌ای برادران نهاوند در اراضی این روستا احداث شود که موجب ارزش افزوده برای اراضی این روستا شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال برای جوانان را منوط به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: توجه به این مهم دغدغه اشتغال در جامعه را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/89016/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول