اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ثبت 14 هزار فرصت شغلی در سامانه مدیریت اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از ثبت 14 هزار و 106 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سامانه مدیریت اشتغال و خدمات کارآفرینی این نهاد در استان خبر داد.

ثبت 14 هزار فرصت شغلی در سامانه مدیریت اشتغال

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 12 هزار و 834 پرونده از این تعداد تا کنون مشاوره شده و 4 هزار و 152 نفر نیز برای تأمین اعتبار به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گفته وی، امسال تاکنون 2 هزار و 672 طرح اشتغال‌زایی با صرف اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 150 میلیون تومان برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در این استان اجرا شده است.

وی توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با ایجاد اشتغال را مهم‌ترین اولویت این نهاد مقدس دانست و افزود: تحقق این میزان فرصت شغلی برای مددجویان نقش مهمی در توانمندسازی آنها خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین اداره‌کل کمیته امداد کردستان و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال 40 میلیارد ریال به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی است.

وی از رونمایی یک‌هزار فرصت شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: 60 درصد از این شغل‌ها در شهرها و 40 درصد در روستاها ایجاد و رونمایی می‌شوند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، سرانه هر نفر از این شغل‌های ایجاد شده 7 میلیون تومان است.

موسی‌نژاد به برگزاری جشن خودکفایی 4 هزار و 500 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز جشن اشتغال و خودکفایی بیش از 5 هزار مددجوی دیگر در سطح استان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 11 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبر داد و گفت: ارائه این آموزش‌ها قبل از ایجاد هر نوع فرصت شغلی در دستور کار این نهاد قرار گرفته و در سطح شهرها و روستاهای استان به مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول