اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

آبگیری سد سرابی تویسرکان در سال‌جاری/ 95 درصد پیشرفت فیزیکی

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان از آبگیری سد مخزنی سرابی تویسرکان در سال‌جاری خبر داد و گفت: سد سرابی در حال حاضر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

آبگیری سد سرابی تویسرکان در سال‌جاری/ 95 درصد پیشرفت فیزیکی

حسن رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه طرح‌های مهر ماندگار برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره از سوی دولت در حال اجرا است، اظهار داشت: دولت برای بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار اعتبارات ویژه‌‌ای تعریف کرده و با پیگیری مجدانه تلاش دارد در ماههای باقی مانده کار دولت در راستای پاسخگوی به مطالبات و انتظارات مردم این مهم را تحقق بخشد. 

وی با بیان اینکه سد مخزنی سرابی تویسرکان نیز به عنوان طرحی از طرح‌های مهر ماندگار با اعتبار ملی تعریف شده است، افزود: بهره‌برداری از سد یکی از برنامه‌های محوری و اساسی شهرستان است که با جدیت و پیگیری‌های مستمر مسئولان در حال اجرا است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در سال‌جاری بر اساس وعده‌های داده شده سد مخزنی سرابی تویسرکان آبگیری می‌شود، ابراز کرد: این سد در حال حاضر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تزریق نخستین اعتبارات مهر ماندگار جزو اولویت‌های استان است و آبگیری و پرداخت مطالبات پیمانکار سد سرابی نیز یکی از محورهای اصلی این مهم به شمار می‌رود، اضافه کرد: از آغاز عملیاتی شدن این پروژه تاکنون مبلغ 25 میلیارد تومان هزینه شده است.

رضانیا ضمن تقدیر از عملکرد و همکاری خوب پیمانکار این طرح، با بیان اینکه با تزریق نخستین اعتبار به سد، مطالبات پیمانکار پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: از مبلغ 17 میلیارد تومان مطالبه پیمانکار سد سرابی تا کنون 2 میلیارد تا 3 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت سد سرابی از سال 82 به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی و جلوگیری از بروز سیلاب‌ها آغاز شده است، بیان داشت: این سد با حجم مخزن 9.5 میلیون متر مکعب و ظرفیت تنظیم 11.5 میلیون متر مکعب منبع بسیار ارزشی برای ذخیره و تأمین آب شهرستان محسوب می‌شود.  

فرماندار تویسرکان متذکر شد: سد سرابی از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی در ارتفاع 79 متر و طول تاج 287 متر است که ظرفیت ذخیره 7 میلیون متر مکعب از این مخزن صرف بخش آب شرب تویسرکان می‌‌شود.

*ساماندهی چاه‌های غیر مجاز در تویسرکان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آغاز حفر چاه آب در روستای فریازان خبر داد و افزود: با توجه به کمبود آب شرب در فصل تابستان سال‌جاری عملیات احداث چاه آب در روستای فریازان به منظور پیشگیری، برطرف کردن کمبودهای احتمالی و تأمین آب شرب آغاز شده است.

رضانیا با اشاره به نگرانی کشاورزان همجوار در منطقه حفر چاه روستای فریازان، خاطرنشان کرد: هیچ جای نگرانی برای کشاورزانی که مجوز بهره‌برداری از آب کشاورزی دارند وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه چاه‌های غیر مجاز ساماندهی می‌شوند، گفت: با جدیت تمام در یک برنامه مدون و قانونمند با چاه‌های بدون پروانه بهره‌برداری در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/89010/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول