اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزان در گزینش نوع تولید محصول با مشکل رو‌به‌رو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه واسطه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی محصولات کشاورزی هستند، گفت: بهره‌برداران به علت عدم ‌اطلاع‌رسانی کافی از بازار در گزینش نوع تولید محصول با مشکل روبه‌رو هستند.

کشاورزان در گزینش نوع تولید محصول با مشکل رو‌به‌رو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در دیدار مدیران جهادکشاورزی استان و نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی با نمایندگان مردم تبریز در مجلس، با اشاره به اینکه استان در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول تا پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تولیدکنندگان استان در تولید محصولات کشاورزی مشکلی ندارند ولی واسطه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی محصولات کشاورزی هستند که با ایجاد اخلال در روند توزیع، موجبات افزایش قیمت‌ها را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در این زمینه جهادکشاورزی استان تلاش می‌کند با ارتقای سطح تعاملات با تشکل‌های صنفی و افزایش حوزه عمل آنها، در میان مدت واسطه‌های غیر ضروری را از چرخه تولید و توزیع حذف کند.

محمدیان با بیان اینکه کمبود منابع آب موجود در سطح برخی از شهرستان‌ها، توسعه بخش کشاورزی را در حوزه‌های زراعی و باغی محدود می‌سازد، افزود: جهاد کشاورزی در راستای حمایت مستقیم از بهره‌برداران با راه‌اندازی و ایجاد دامداری‌های کوچک با هدف افزایش تولید محصولات دامی حمایت کرده و کارگروه شهرستان‌ها با افزایش سطح تعامل با نهادهای اجتماعی در پیشبرد و تحقق این امر اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

وی با اظهار اینکه راه‌اندازی بورس کالا در استان می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در بخش کشاورزی رفع کند، گفت: بورس کالاهای کشاورزی به موازات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها می‌تواند به شفاف‌‌سازی‌ قیمت‌ محصولات کشاورزی کمک کرده و آن را در سراسر استان یکدست کند.

محمدیان اضافه کرد: در حال حاضر بهره‌برداران به علت نبودن شفافیت و عدم ‌اطلاع‌رسانی کافی از بازار، در گزینش نوع تولید محصول با مشکل روبه‌رو می‌شوند و بورس قادر به شکل دهی یک بازار رقابتی و طبیعی در بخش تولید و مصرف کالاهای کشاورزی است.

وی ادامه داد: بورس در تنظیم قیمت بازار محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای داشته و با راه‌اندازی آن ضمن استانداردسازی محصولات، توان اقتصادی بهره‌برداران را افزایش داده و تحقق عدالت اجتماعی را توأم با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در مناطق محروم استان تسریع می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اعتبارات بخش کشاورزی استان گفت: بدون تردید سهم اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی باید بسیار بیشتر از حد کنونی آن باشد.

انتهای پیام/60002‌/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول