اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نشست سفیر چین با تجار مازندرانی

عشریه: چین نخستین شریک تجاری ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام آغاز سفر یک‌روزه سفیر چین به مازندران گفت: جمهوری خلق چین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

عشریه: چین نخستین شریک تجاری ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری صبح امروز سفیر جمهوری خلق چین در ایران به اتفاق جمعی از تجار و بازرگانان کشور برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی مازندران وارد شهرستان ساری شده است.

نشست سفیر چین در ایران با تجار و بازرگانان مازندرانی نیز از لحظاتی قبل در محل اتاق بازرگانی مازندران آغاز شد.

غلامرضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران اجرای این سفر را در پاسخ به سفر اخیر استاندار مازندران به کشور چین برشمرد.

وی با اعلام اینکه گروه بازرگانی چینی از صبح امروز از حدود 3 مرکز تولیدی در شهرستان قائم شهر و سوادکوه بازدید کردند، خاطر نشان کرد: جمهوری خلق چین نخستین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام بخشی از ظرفیت‌های بازرگانی و اقتصادی استان اظهار داشت: مازندران رتبه چهارم تولید قطعات خودروی کشور را در اختیار دارد.

وی اعلام کرد: مازندران همچنین در بخش تولید گل و گیاه و مرکبات و همچنین تولید سیمان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

عشریه بندر امیرآباد و سه فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های ساری، نوشهر و رامسر را به عنوان بخشی از ظرفیت‌های زیربنایی و اقتصادی مازندران برشمرد.

این مسئول با تاکید بر این نکته که کریدور شمال به جنوب از استان مازندران می‌گذرد، تصریح کرد: چین به لحاظ توانمندی‌های اقتصادی یکی از کشورهای هدف تجار مازندرانی محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ارزش روابط اقتصادی چین و ایران را از 200 میلیون دلار سال‌های گذشته به 45 میلیارد دلار برشمرد و افزود: تلاش دو کشور این است که روابط تجاری و بازرگانی ایران و چین افزایش یابد.

وی از رشد 32 برابری تجارت و بازرگانی با کشور چین خبر داد و گفت: چین در سال 1390 نیز نخستین شریک تجاری ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در بخش مواد معدنی نیز از ظرفیت‌های بی‌شماری برخوردار است به سفر اخیر تجار مازندرانی به چین اشاره کرد که در این سفر انتقال 60 هزار تن ذغال سنگ از مازندران به کشور چین امضا شده است.

به گزارش فارس نشست سفیر جمهوری خلق چین در ایران با تجار و بازرگانان مازندرانی با بیان مشکلات و راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین مازندران و چین در اتاق بازرگانی مازندران در جریان است.

انتهای پیام/2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول