اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

مرکز لجستیکی در «ماناس» ایجاد خواهد شد

خبرگزاری فارس: مقامات قرقیزستان و روسیه مذاکراتی را برای ایجاد مرکز لجستیکی در فرودگاه بین‌المللی ماناس انجام دادند.

مرکز لجستیکی در «ماناس» ایجاد خواهد شد

بنا به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان اعلام کرد که نمایندگان وزارت حمل و نقل روسیه و همچنین نمایندگان گروه خدمات هوایی «روس آویاستی»، شرکت «آیرافلوت»، «هواپیمایی روسیه»، شرکت هواپیمایی «پالیات» و شرکت هواپیمایی «والگا-دنیپر» ضمن بازدید از فرودگاه ماناس با امکانات زیربنایی آن آشنا شده و مذاکراتی را با مقامات قرقیزستان انجام دادند.

در این مذاکرات تأکید شد که آسیای مرکزی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به منطقه‌ مهم بین‌المللی در زمینه حمل و نقل هوایی است.

این مسئله در حالی است که ماناس به دلیل کوتاه‌کردن مسافت به اصطلاح مسیر جنوبی باید به مرکز بزرگ حمل ‌و نقل بین‌المللی و افزایش حمل محموله‌های بازارهای اروپای غربی و آسیای جنوبی و شرقی تبدیل شود.

اخیرا رئیس جمهوری قرقیزستان تصریح کرد که فرودگاه ماناس نباید برای اهداف نظامی استفاده شود و پس از سال 2014 این فرودگاه کاربردی کاملا غیرنظامی خواهد داشت.

هم اکنون مرکز حمل و نقل ماناس  یکی از نقاط انتقال کلیدی آمریکا برای جابه‌جایی تجهیزات و افراد به مناطق جنگی افغانستان بوده که هر ماه از طریق این مرکز حدود 15 هزار نظامی و 500 تن بار جابه‌جا می‌شود.

با این وجود کارشناسان تآکید دارند که واشنگتن به دنبال راهی برای ادامه حضور نظامیان خود در قرقیزستان بعد از سال 2014 میلادی که مدت قرارداد اجاره پایگاه ماناس به پایان خواهد رسید، می‌باشد.

از سوی دیگر روسیه نیز با هدف ایجاد مانع در توسعه نفوذ آمریکا و غرب در حیاط خلوت خود، سیاست ایجاد ساختارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی منطقه‌ای را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول