اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی خواستار شد

توزیع متوازن مهندسان ساختمان در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: طبق آمار بیشتر مهندسان ساختمان در شهر مشهد حضور دارند و باید برای متوازن شدن این نیرو در شهرستان‌های استان فکری کرد.

توزیع متوازن مهندسان ساختمان در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده امروز در جلسه مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: در نظام مهندسی عدم توازن نیرو وجود دارد به گونه‌ای که تعداد مهندسان شهرستان بسیار کمتر از شهر مشهد است و باید برای توزیع متوازن نیرو در استان فکری کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: برای توزیع متوازن مهندسان در شهرهای مختلف خراسان‌رضوی می‌توان مقررات داخلی وضع کرد تا کیفیت ساخت و ساز در شهرستان‌ها ارتقا پیدا کند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه معماری هر شهری نشان‌دهنده هویت آن شهر است؛ خاطر نشان کرد: معماری نماد هویت شهری است و در خیابان‌های سطح شهر ساختمان‌هایی دیده می‌شود که تناسبی با زندگی ما ندارد و باید در پروژه‌های ساخت و ساز شهر به‌ویژه پروژه‌های بزرگ ساخت‌ از درون و بیرون متناسب با ویژگی‌های حرم مطهر امام رضا(ع) باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا مسئولیت نظام مهندسی مضاعف است زیرا باید طراحی‌ها را تغییر و به معماری اسلامی نزدیک کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با استحکام ساختمان‌ها گفت: در بخش مقررات و استانداردها باید نظارت درستی بر ساخت و سازها انجام شود زیرا درصد زیادی از ساختمان‌ها از نظر استحکام قابل قبول نیستند.

قاضی‌زاده تاکید کرد: نبود استحکام در حاشیه‌های شهر و روستاها مشهود است و حتی به یک مدل تبدیل شده بنابراین بهتر است تا نظام مهندسی واحد انتظامی خود را فعال کند و استحکام ساختمان‌ها را کنترل تا از ساخت ساختمان‌های بی‌کیفیت جلوگیری شود.

در ادامه محمدرضا اخوان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: برای نماد و معماری اسلامی بهتر است تا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای صدور پروانه و پایان کار منعقد شود تا در ساخت و سازها معماری اسلامی رعایت شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون حاشیه نشین وجود دارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت پیشگیری از جرم برای ساخت و سازهای مناطق فرسوده و حاشیه‌نشینی تعامل داشته تا گروه‌هایی از این قسمت‌های شهر بازدید کنند.

اخوان افزود: همچنین با توجه به حجم بالای ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی، در قانون نظام مهندسی ساختمان و لایحه‌ای از طرف مجلس شورای اسلامی در ارتباط با جرم محسوب شدن تخلفات ساختمانی مندرج شده است.

انتهای پیام/70005/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول