اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مهریز:

حماسه کربلا روز به روز پررنگتر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مهریز گفت: دشمنان می‌خواستند آرمان و اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانش را محو کنند ولی حماسه کربلا روز به روز پررنگتر می‌شود.

حماسه کربلا روز به روز پررنگتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام شیخ صادق دهقان منگابادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز از عرض ادب مردم نسبت به کاروان اسرا و حضرت زینب (س)و پیروی از اهداف امام حسین (ع) قدردانی کرد و اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند آرمان و اهداف قیام امام حسین و یارانش را محو کنند این در حالی است که شیعیان و عاشقان آن امام نگذاشتند غباری بر روی شهادت و جانفشانی‌های حماسه کربلا بنشیند و این اهداف و آرمان‌ها روز به روز پررنگتر می‌شود و اکنون پس از 1400 سال، بر عظمت این حادثه بی‌نظیر هر لحظه افزوده می‌شود.

وی ضمن تمجید از استقبال بی‌نظیر مردم از کاروان پیاده‌ای که عازم کربلا بود، افزود: اشاعه فرهنگ ناب حسینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله آثار معنوی چنین برنامه‌هایی است.

امام جمعه موقت مهریز افزود: اشاعه فرهنگ ناب حسینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله آثار معنوی چنین برنامه‌هایی است.

امام جمعه موقت مهریز تصریح کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین جدش به مبارزه با ستمگرانی برخاست که قصد از بین بردن احکام نورانی اسلام و محو دین خدا را داشتند و حاضر شد برای احیای دین اسلام از تمام هستی خود بگذرد و دین خدا پا برجا بماند.

وی با اشاره به دهه بصیرت یعنی 9 دی تا 19 دی و با بیان اینکه دشمن از دهه بصیرت ما فهمید که مردم پای ولایتشان ایستاده‌اند و کوتاه نمی‌آیند، خاطرنشان کرد: همه دشمنان با همکاری رسانه‌های خود تلاش کردند تا نظام و انقلاب ما را زیر سئوال ببرند ولی با تدبیر رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم این نقشه‌های شوم برملا شد.

خطیب موقت نماز جمعه مهریز با گرامیداشت هفته وقف گفت: سازمان اوقاف به عنوان نهادی که نماینده ولی فقیه در رأس آن قرار دارد، باید فرهنگ عاشورا را احیا کرده و تداوم بخشد.

وی با بیان اینکه واقفین اموال خود را در راه احیای اهداف امام حسین(ع) وقف کرده‌اند، تصریح کرد: امام حسین(ع) صاحب بیشترین موقوفاتی است که این اموال باید در راه تجدید حیات فرهنگی عاشورا هزینه شود.

دهقان یکی از بهترین شیوه‌های اعتماد سازی و تبلیغ برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه را انجام نیات واقفان دانست.

وی با تأکید بر رعایت فرهنگ وقف در نظام اسلامی افزود : روحانیون در مجالس و سخنرانی‌ها باید آحاد مردم را با فرهنگ وقف آشنا کنند زیرا ارزش والای معنوی وقف در دین مبین اسلام بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/90005/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول