اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران خبر داد

تشکیل بزرگ‌ترین کلینیک تکنیکی کشور در منطقه پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از تشکیل بزرگ‌ترین کلینیک تکنیکی کشور برای آنالیز لایه‌های مخزنی پارس‌جنوبی خبر داد.

تشکیل بزرگ‌ترین کلینیک تکنیکی کشور در منطقه پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدعلی عمادی اظهار داشت: یک گروه متخصص به صورت ویژه در حال بررسی لایه‌های هیدروکربنی میدان منطقه پارس‌جنوبی هستند تا در نهایت بتوانیم سهم شایسته مربوط به ایران را از این میدان برداشت کنیم.

 وی افزود: مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و پژوهشکده ازدیاد و برداشت در یک همکاری مشترک، مطالعات تحقیقاتی گسترده به منظور برداشت و مدیریت بهینه گاز در میدان گازی پارس‌جنوبی انجام داده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از تشکیل بزرگ‌ترین کلینیک تکنیکی کشور در منطقه پارس‌جنوبی خبر داد و اذعان داشت: این کلینیک در راستای اجرای طرح جامع بهینه‌سازی تولید بر اساس مدیریت پویای مخزن و به منظور شناسایی و استفاده از راهکارهای بهینه برای برداشت از این میدان ایجاد شده است.

وی هدف اصلی این طرح پژوهشی را مدیریت مخزن، شتاب در تولید، افزایش سقف تولید و تداوم تولید، کاهش افت فشار و بهبود تولید پس از افت فشار عنوان کرد.

عمادی خاطرنشان کرد: در میدان گازی پارس‌جنوبی هنوز بخش‌های ناشناخته زیادی در حوزه نفت و گاز وجود دارد که با انجام این مطالعات تحقیقاتی علاوه بر شناخت، راهکارهای استفاده بهینه ازاین بخش‌ها نیز شناسایی شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران افزود: قرارداد این پروژه پژوهشی بزرگ سال گذشته با حضور وزیر نفت امضا شد و بر اساس آن با شروع فعالیت‌های تحقیقاتی، یک کلینیک تکنیکی ارزشمند متشکل از افراد فنی و متخصص برای رفع مشکلات میدان گازی پارس‌جنوبی تعیین شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: کمیته تخصصی در چند بخش؛ مشخص‌سازی سنگ و سیال مخزن، ارتقاء روش‌های پیش بینی تولید، بهینه سازی تولید با تمرکز بر ازدیاد نرخ برداشت و ضریب بازیافت گاز و میعانات گازی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: کلینیک تکنیکی میدان گازی پارس‌جنوبی از یک گروه فکر انسانی تشکیل شده که تمام مشکلات موجود در این میدان را بررسی و راهکارهای آن را با همکاری صنعت اجرایی می‌کنند.

عمادی عنوان کرد: تمام لایه‌های کیوان تا کیفور و لایه‌های پایین‌تر مانند زکیل و فراغون توسط این کلینیک تکنیکی شناسایی شده تا در نهایت بتوانیم سهم مربوط به کشور ایران را از این لایه‌ها برداشت کنیم.

این مسئول متذکر شد: جزئیات فنی، تکنیکی، مسائل زیست محیطی و مدیریتی پارس‌جنوبی نیز در قالب هزار پروژه از سوی نفت و گاز پارس برای سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شریف و دانشگاه تهران که مسئول پشتیبان فنی مطالعات مربوط به این میدان بزرگ هستند، تعریف شده است.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول