اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور تأکید کرد

جایگاه ویژه خراسان‌رضوی در پدافند غیرعامل کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: خراسان‌رضوی و آستان قدس جایگاه ویژه‌ای در پدافند غیرعامل کشور دارند.

جایگاه ویژه خراسان‌رضوی در پدافند غیرعامل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید آقابابایی صبح امروز در حاشیه بازدید مدیران برنامه‌ریز در حوزه دفاعی و امنیتی و مدیران پدافند غیرعامل استانداری‌های کشور از مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: ارتقای سطح فرهنگی و دینی عموم مردم از موضوعات مهم و اساسی در پدافند غیرعامل است و وجود حرم مطهر رضوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز دینی از اهمیت خاصی در این زمینه برخوردار است.

وی با اشاره به نقش مؤثر آستان قدس رضوی در مباحث پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: مراکز درمانی تحت پوشش این آستان مقدس، از جمله بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دارالشفاء امام و داروسازی ثامن از مراکز مؤثر در موضوع پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل به عنوان ضامن بقای نظام و یک محمل مناسب برای بقا، استمرار و تداوم حرکت خروشان انقلاب اسلامی در همه ابعاد است، بیان داشت: خوشبختانه آستان قدس رضوی در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی با انجام پژوهش‌های گوناگون و انتشار کتاب در عرصه‌های مختلف، ورود فعال در عرصه‌های مجازی، اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی هدفمند و تربیت نسلی متعهد و اندیشمند در مراکز آموزشی خود، در پدافند غیرعامل گام‌های مؤثری را برداشته است.

آقابابایی، زیرگذر حرم مطهر رضوی را از بهترین مکان‌ها در پدافند غیر عامل عنوان کرد و افزود: بایستی اماکن عمومی و زیرساخت‌های لازم در موضوع پدافند غیرعامل از سوی مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های لازم برای گسترش این فضاها فراهم شود.

وی اذعان داشت: استان خراسان‌رضوی به‌ لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و ژئوفیزیکی خود و همجواری با کشورهای همسایه ترکمنستان و افغانستان، نقش بارزی در پدافند غیرعامل کشور دارد و از استان‌‌های پیشرو در تونل‌های انرژی و امداد در کشور است.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول