اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

اربعین به ما یاد می‌دهد در مقابل ولایت سر تواضع فرود بیاوریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: اربعین به ما یاد می‌دهد با تمام وجود در مقابل کلام ولایت سر تواضع فرود بیاوریم و قلب‌هایمان را به مقام معظم رهبری بسپاریم.

اربعین به ما یاد می‌دهد در مقابل ولایت سر تواضع فرود بیاوریم

حجت‌الاسلام علی ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اوج درس‌گیری در کربلا، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری باب‌الحوائج قمر بنی‌هاشم است؛ شخصیتی که با تمام وجود در کنار امام حسین (ع) قرار گرفتند و ولایت الهی را خاضعانه پذیرفتند.

ملکی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل عباس (ع) با تمام وجود سعی در اجرای کلام امام حسین (ع) داشتند و تمام اعضاء و جوارح مبارک آن حضرت (ع) آماده اجرای فرمان ولایت بود.

وی با بیان این‌که ولایت‌مداری حضرت ابوالفضل عباس (ع) برای همه ما درس است، گفت: ما نیز با تمام وجود خاضعانه و خاشعانه باید در مقابل کلام ولایت سر تواضع فرود بیاوریم و چشم‌ها، گوش‌ها و قلب‌هایمان را به مقام معظم رهبری بسپاریم.

امام جمعه قصرشیرین گفت: اربعین نشان شور، عشق و محبت امت الهی و شیعیان امیرالمومنین (ع) نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، لذا باید نسبت به عزاداری‌ها دقت کنیم.

وی با بیان این‌که هدف ما از عزاداری برای ابا عبدالله الحسین (ع)، ادامه دادن هدف مقدس و والای حضرت اباعبدالله (ع) است، خاطرنشان کرد: ما با این عزاداری‌ها باید ادامه دهنده راه امام حسین (ع) در کربلا باشیم و یاد امام حسین (ع) را در دل‌ها زنده نگه‌داریم و اعمال خود را حسینی کنیم.

ملکی در ادامه گفت: ما با این عزاداری‌ها، یاد و راه امام حسین (ع) را در عالم زنده نگه داشته و به دنیا می گوییم که امام حسین (ع) منبع نور الهی و سفینه نجات و چراغ هدایت بشریت است و سعادت دنیا و آخرت در گرو قرار گرفتن در سفینه نجات امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: حادثه کربلا و لحظه به لحظه زندگی امام حسین (ع) درس رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و بزرگترین روانشناسان دنیا باید در مکتب امام حسین (ع) زانو بزنند و درس انسانیت و روانشناسی بیاموزند.

امام جمعه قصرشیرین تصریح کرد: ایستادن در مقابل ظلم و جور، رفتار با یاران و اصحاب، رفتار با دختر بچه سه ساله، رقیه (س)، نوع برخورد با حضرت ابوالفضل عباس (ع) و حضرت زینب کبری (س)، ارتباط با خدای متعال و برپایی نماز جماعت در اوج جنگ؛ همه درس و آموزش و یک روانشناسی کامل برای جامعه بشریت است.

انتهای پیام/2700/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول