اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

وجود موقوفه در 503 روستای استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر در 503 روستای استان زنجان موقوفه وجود دارد.

وجود موقوفه در 503 روستای استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، گزارش جامعی از اقدامات این اداره کل ارائه کرد و گفت: همه اقدامات این اداره کل با هدف اجرای نیات واقفان، حفظ، تعمیر و بازسازی موقوفات، افزایش بهره‌وری و توسعه موقوفات در استان است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف صورت گرفته، اضافه کرد: یکی از اقدامات مطلوبی که در بحث وقف انجام شده، تشکیل ستاد احیای موقوفات است که منجر به احیای موقوفات بسیاری در استان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 126 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، اظهار داشت: یک‌هزار و 324 مسجد در شهرستان‌های استان و 503 روستای موقوفه‌دار در استان زنجان وجود دارد.

وی ثبت 590 مورد وقف‌نامه در سامانه، شناسایی، احیا و ثبت موقوفات جدید به تعداد 84 مورد در استان، اخذ سند برای 94 موقوفه و بقعه را از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته وقف با هدف ترویج این سنت حسنه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال هفته وقف با شعار «همه واقف باشیم» نامگذاری شده و در ایام این هفته نیز شاخص‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه 21 دی ماه به عنوان نخستین روز از هفته وقف با عنوان وقف و ترویج فرهنگ قرآن و ائمه معصومین (ع) نامگذاری شده است، ادامه داد: 22 دی ماه نیز با نام وقف و احیای سنت نبوی و سیره علوی و 23 دی ماه با نام وقف، ولایت و تداوم بیداری اسلامی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه 24 دی وقف، اقتصاد و افزایش بهره‌وری موقوفات نامگذاری شده است، ادامه داد: 25 دی وقف عدالت و نیازهای اجتماعی، 26 دی ماه وقف و قطب فرهنگی و بقاع متبرکه و 27 دی ماه وقف، بانوان و توسعه احسان ماندگار نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه وقف و ترویج فرهنگ در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: با حمایت استان و مسئولان استان اقدامات خوبی در راستای احیای موقوفات استان انجام شده است.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول