اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی سمنان:

آیین‏های عاشورایی مردمی و غیردولتی بماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: لازم است تا آیین‏های عاشورایی همچون سوگواره عکس «مهر محرم» مردمی و غیردولتی باقی بماند.

آیین‏های عاشورایی مردمی و غیردولتی بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی صبح امروز در آستانه اربعین حسینی در مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره عکس «مهر محرم» در تالار تئاتر شهر سمنان، ضمن تقدیر از حرکت خودجوش و مردمی موسسه موج فرهنگ در برپایی سوگواره عکس «مهر محرم» و تداوم آن در پنج سال، بر حمایت از پیشنهاد این موسسه تأکید کرد.

وی شرط ادامه حمایت‏ها در سال‏های آتی را غیردولتی ماندن این سوگواره اعلام کرد و گفت: از آنجا که آیین‏های عاشورایی اصالتاً مردمی‏ است و این مردم بودند که آیین‏های عاشورایی را حفظ کردند، شرط ماندگاری سوگواره عکس «مهر محرم» در مردمی و غیردولتی ماندن آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین گفت: برای امام حسین (ع) کار کردن فقط در سینه‏زنی و پخش نذری نیست؛ بلکه امروز باید در همه عرصه‏ها حاضر شویم و با دوربین عکاسی آثار هنری تولید کنیم تا در حفظ فرهنگ عاشورا قدم برداشته باشیم.

سپس افشین شاهرودی، به نمایندگی از داوران، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: شاید بتوان سوگواره عکس «مهر محرم» را تنها رویداد جدی عکاسی استان سمنان دانست که تاکنون در این استان پهناور شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر هدفی والا در عرصه فرهنگ استان سمنان مد نظر است، از هم‏اکنون باید اصل و اساس را بر مبنای آموزش و پرورش جوانان علا‏قمند و مستعد استان قرار داد و آنها را با قابلیت‏های شگفت‏آور دوربین آشنا کرد و به سوی ثبت تصویری جاذبه‏های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی مردم استان سوق داد.

این عضو هیئت داوران ادامه داد: دنیای امروز وابسته به عکس و عکاسی است؛ ما موظفیم از نسل خود گزارشی به تاریخ بدهیم؛ شیوه‏های زندگی امروز تغییر خواهد کرد؛ آیین‏ها و سنن در گذر زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد و بر ماست که این آیین‏ها و سنن را با دوربین خود ثبت کرده و برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

در پایان این بیانیه که به امضای هیئت داوران متشکل از افشین بختیار، اسدالله سماواتی و افشین شاهرودی رسیده است، ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند موسسه موج فرهنگ در برگزاری این سوگواره با تأکید بر انتشار کتاب عکس سوگواره و لزوم حمایت و همراهی کافی متولیان فرهنگی استان آمده است: باید دست به دست هم داد و فارغ از اهداف کوتاه مدت تبلیغاتی و مناسبتی، در پی‏ریزی بنیان‏های اصولی عکاسی، استوار گام برداشت.

شاهرودی همچنین ادامه داد: باید موقعیت‏های آموزشی برای جوانان استان سمنان فراهم کرد؛ این جوانان خواهند توانست سیمای واقعی از تصویر امروز استان را که به سرعت در حال تغییر است برای آیندگان ثبت و ضبط کنند.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول