اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آمل خبر داد

اختصاص یک فصل از دانشنامه مازندران به 6 بهمن آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: با دستور استاندار مازندران، یک فصل از دانشنامه مازندران به حماسه اسلامی سال 60 مردم آمل اختصاص می‌یابد.

اختصاص یک فصل از دانشنامه مازندران به 6 بهمن آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد محمدی عصر امروز در ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با اعلام اینکه کمیته فرهنگی ستاد در سال گذشته اجرای برنامه‌ نوروزخوانی را در دستور کار خود قرار داده بود، اظهار داشت: اجرای این فرهنگ اصیل مازندرانی مورد توجه مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این مراسم سال گذشته هشت شب در خیابان‌های این شهر اجرا شد، گفت: در سال جاری گروه‌های نوروزخوان را در این شهرستان افزایش می‌دهیم.

محمدی با بیان اینکه در کنار نصب زندگینامه سرداران و علمای شهرستان در سطح خیابان‌ها، آثار هنرمندان معاصر آملی نیز چاپ می‌شود، گفت: این آثار با تکثیر در اختیار مسافران و شهروندان قرار می‌گیرد تا بتوانند این افراد با هنرمندان معاصر آمل نیز آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل مرکز آمل‌شناسی نیز کمک بزرگی به توسعه فرهنگی این شهرستان خواهد بود، بیان کرد: تشکیل بنیاد فرهنگ آمل نیز در همین راستای توسعه فرهنگ آمل خواهد بود.

محمدی با تاکید بر اینکه یک فصل از دانشنامه مازندران به دستور استاندار به حماسه اسلامی سال 60 این شهرستان اختصاص خواهد یافت، گفت: این امر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران تصویب شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری آمل نیز در این جلسه از آمادگی پارک‌های سه‌گانه این شهرستان برای گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: زیباسازی شهر به صورتی که مسافران و شهروندان رضایت داشته باشند صورت می‌گیرد.

علی علیزاده با اعلام اینکه میدان 40 شهید آمل در مقابل پل بزرگ شهدای شش بهمن در ابتدای بلوار امین طبرسی نیز در حال ساخت است، گفت: این میدان با نمای تاریخی به دلیل قرار داشتن در بافت تاریخی شهر با اعتباری قریب به 300 میلیون تومان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصاویر شهدای شش بهمن در طاق‌های داخلی این میدان نصب می‌شود، تصریح کرد: جاذبه گردشگری و توریستی در این میدان رعایت شده است.

انتهای ‌پیام/86011/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول