اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

آلودگی هوا از صبح امروز افزایش یافت/ سالمندان و کودکان مراقب باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با پیگیری‌ها و اندازه‌گیری‌های انجام شده تعداد ریزگرد‌های معلق در هوا از ساعات آغازین امروز در حال افزایش است.

آلودگی هوا از صبح امروز افزایش یافت/ سالمندان و کودکان مراقب باشند

محمود علی رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با سرد شدن هوا، آلودگی‌های محبوس در سطح شهر افزایش یافته و این وضعیت تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ریزگرد‌های موجود در هوا برای افراد سالم و بیماران تنفسی مضر است گفت: از شهروندان مبتلا به عارضه‌های تنفسی، سالمندان و کودکان تقاضا داریم تا تغییر و بهبود وضعیت هوا از تردد در مکان‌های پر رفت‌ و آمد شهر خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه استاندارد ذرات معلق مورد ‌اندازه‌گیری، 35 میکرو گرم بر مترمکعب است ادامه داد: اندازه‌گیری‌های مربوط به صبح امروز تعداد این ذرات را 54 میکرو گرم بر متر مکعب نشان داده و با نزدیک شدن به اواسط روز، مقدار آن به 150 رسیده است که اختلاف زیادی با مقدار استاندارد دارد.

وی خشکسالی‌های به وجود‌آمده را از عوامل بروز آلودگی‌های اخیر عنوان کرد و افزود: با خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های شمالی و جنوبی شهر قم، ذرات نمک و رسوب‌ این مناطق، همراه با جریان باد وارد فضا شده و شهر را آلوده می‌کنند.

رکنی خاطرنشان کرد: تخریب پوشش‌‌ گیاهی و کانون‌های گرد و غبار حاشیه شهر موجب آلودگی هوا می‌شود که احداث کمربند سبز در ایجاد پایداری و بهبود آلودگی‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه 70 درصد آلودگی‌ها ناشی از گاز‌های خروجی وسایل نقلیه است گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، نظارت بیشتر بر معاینه فنی خودروها و مشارکت شهروندان در استفاده بهینه از خودرو‌های شخصی از جمله عواملی است که از شدت آلودگی‌ها کاسته و جو پایداری را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/2258/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول