اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

80 درصد اعتبارات استانی و ملی کشور در روستاها هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: 80 درصد اعتبارات استانی و ملی کشور در روستاها هزینه می‌شود.

80 درصد اعتبارات استانی و ملی کشور در روستاها هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز به همراه بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان برای بررسی مشکلات در روستای «خلیلوند» حضور یافت و در جمع اهالی و اعضای شورای اسلامی این روستا با بیان اینکه 80 درصد اعتبارات دولتی در روستاها هزینه می‌شود، افزود: هم‌اکنون بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین طرح آبرسانی استان آذربایجان‌شرقی در بناب اجرا می‌شود که طی آن قرار است دشت بناب از آب زرینه‌رود سیراب شود.

وی لازمه توسعه و آبادانی روستاها را فعالیت و جدیت شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها دانست و گفت: مشارکت و همیاری مردم نقش مؤثری را در روند آبادانی روستاها دارد.

برقی به شوراهای اسلامی روستاها پیشنهاد داد برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز روستاها، با لحاظ کردن نوع و میزان درآمد عمومی اهالی آن روستا، حتی به میزان یک درصد عوارض محلی تصویب و اجرا کنند.

ناصر بزازبنابی بخشدار مرکزی بناب هم در ابتدای این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون در روستای خلیلوند یک‌هزار و 314 نفر در قالب 254 خانوار زندگی می‌کنند، گفت: نداشتن روحانی مقیم، وجود معضلات زیست محیطی و همچنین مشکلات منابع طبیعی از نیازهای اساسی این روستا است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب نیز از صدور 263 فقره سند مالکیت برای 75 درصد خانوارهای روستای خلیلوند خبر داد و گفت: با این حال فقط 52 خانواده از اهالی این روستا از تسهیلات قرض‌الحسنه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند که 15 درصد کل اهالی را شامل می‌شود.

احمد قاسمی با بیان اینکه تا 20 روز آینده مرحله جدید این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود، از اهالی روستا خواست تا از این تسهیلات 15 ساله با پنج درصد سود بانکی استفاده کنند.

انتهای پیام/60004/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول