اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

رونمایی از یک‌هزار شغل در ایام دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در دهه فجر امسال یک‌هزار شغل ایجادی توسط کمیته امداد رونمایی می‌شود که از این تعداد 60 درصد در شهرها و 40 درصد در روستاها ایجاد شده است.

رونمایی از یک‌هزار شغل در ایام دهه فجر

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه این نهاد برنامه‌های متنوعی را در سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در راستای حمایت از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد 1000 شغل در سطح استان با سرانه هر نفر 7 میلیون تومان ایجاد شده است.

رئیس کمیته تعاون و تشکل‌های مردمی در ارتباط با سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط کمیته امداد گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی همایش علمی پژوهشی مصادف با 16 بهمن و برنامه ویژه‌ای برای 600 نفر از دانشجویان و نخبگان این نهاد را ترتیب داده‌ایم تا بخشی از منویات رهبری در این مورد عملی شود.

وی همچنین در زمینه توجه به مباحث فرهنگی با بیان اینکه در کمیته امداد حضرت امام تلاش بر ارتقای برنامه‌ها در کمیته فرهنگی است، تاکید کرد: باید برنامه‌های اجرایی در این ایام در راستای فرمایشات رهبر انقلاب باشد.

موسی‌نژاد به برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه خانواده اشاره کرد و افزود: اجرای فاز سوم نظام جامع خانواده‌ها با حضور 2 هزار نفر، جشن ریشه‌کنی بیسوادی هزار و 200 نفر از مددجویان و همچنین تدارک برنامه‌هایی شاد برای خانواده‌ها و فرزندان آنها از اهم برنامه‌های کمیته امداد در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌است.

رئیس کمیته تعاون و تشکل‌های مردمی از اهدای 270 میلیون کمک نقدی به دانشجویان به مناسبت فجر امسال خبر داد و افزود: اهدای 34 سری جهیزیه به دختران تحت پوشش این نهاد در هر شهرستان به مناسبت سی‌و چهارمین بهار انقلاب به میزان هر نفر یک میلیون تومان از برنامه‌های کمیته امداد برای تشویق جوانان به ازدواج آسان و پایدار است.

وی با بیان اینکه به همین میزان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: 570 میلیون تومان بن غذایی  به کودکان زیر 6 سال روستایی برای جلوگیری از سوئ تغذیه آنها داده خواهد شد.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه 27 واحد مسکونی با 500 میلیون اعتبار در 6 شهرستان استان در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید تصریح کرد: 50 درصد این بودجه از محل کمک‌های بلا عوض کمیته امداد و 50 درصد مابقی از منابع تسهیلات بانکی تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در پایان آزادی 24 نفر از زندانیان با اختصاص بودجه‌ای به میزان 20 میلیون تومان، تدارک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای 4 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد و برگزاری مراسم تجلیل از 19 مرکز بهداشتی درمانی استان را دیگر برنامه‌های این نهاد در سالگرد انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 انتهای پیام/79008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول