اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسکن رویایی دور از انتظار برای کارگران

حقوق کارگران اجازه پرداخت اقساط مسکن را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی گفت: حداقل حقوق کارگران اجازه پرداخت اقساط حتی برای مسکن مهر را به آنها نمی‌دهد و موضوع مسکن تبدیل به خواب و رؤیا برای این قشر از جامعه شده است.

حقوق کارگران اجازه پرداخت اقساط مسکن را نمی‌دهد

رحمت‌الله پورموسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: باید بر اساس ماده 41 قانون کار حقوق کارگران بر اساس شاخص نرخ تورم و سبد خانوار تنظیم شود و به نظر کانون هماهنگی شورای کار امسال تورم صددرصدی در کالاها ایجاد شد.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر افزایش حقوق کارگران به درستی انجام نمی‌شود و میزان واقعی تورم در آن لحاظ نمی‌شود.

پورموسی خاطر نشان کرد: موضوع اصلاحیه قانون کار را دولت به مجلس ارائه کرده است که موارد مهم آن دستمزد است و متاسفانه مطرح شده تا در اصلاحیه قانون کار تبصره‌ای به ماده 41 با عنوان در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اضافه شود.

وی تاکید کرد: با اضافه‌ شدن این تبصره حداقل حقوق کارگران رعایت نمی‌شود و همچنین پاداش پایان سال کارگران طبق مصوبه مجلس که باید دو ماه حقوق و مزایای کارگر پرداخت شود را به تصمیم‌گیری شورای عالی کار منوط می‌کند که با این کار امید کارگران در پایان سال از بین می‌رود.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی با اشاره به مسکن کارگران گفت: حقوق کارگران بسیار کم است به گونه‌ای که نمی‌توانند هزینه‌های معمولی زندگی خود را تقبل کنند و این حداقل حقوق اجازه پرداخت اقساط حتی برای مسکن مهر را به آنها نمی‌دهد و موضوع مسکن تبدیل به خواب و رؤیا برای این قشر از جامعه شده است.

پورموسی در ارتباط با بیمه کارگران اظهار کرد: هنوز کارگران فاقد بیمه وجود دارند به‌ویژه در کارگاه‌های کوچک البته با نظارت و بازرسی‌هایی که انجام می‌شود وضعیت کنونی بهتر از گذشته شده و در شرکت‌های بزرگ و کارخانجات کارگران بیمه هستند.

وی با اشاره به ماده 10 بازسازی و نوسازی صنایع اذعان کرد: ماده 10 نوسازی صنایع سبب می‌شود تا افرادی که بالای 25 سال سابقه کاری دارند به ازای پنج سال آخر کار خود دو و نیم سال حق بیمه را کارگر و دو و نیم سال را کارفرما پرداخت کند که در نتیجه کارگر بازنشسته می‌شد.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی افزود: در بند ب ماده 80 برنامه پنجم به دولت اجازه این کار داده شده است اما با وجودی که از برنامه پنجم می‌گذرد هنوز این ماده اجرایی نشده و کانون شورای کار خراسان‌رضوی این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/70003/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول