اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه منوبه تونس:

جامعة ‌المصطفی رقیب دانشگاه‌های اروپایی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه منوبه تونس جامعة ‌المصطفی را یکی از دانشگاه‌های طراز اول جهان برشمرد و گفت: جامعة المصطفی با قدرت می‌تواند با دانشگاه‌های اروپایی رقابت کند.

جامعة ‌المصطفی رقیب دانشگاه‌های اروپایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعة المصطفی، أعلیه علانی در حاشیه بازدید اندیشمندان تونسی از شهر مقدس قم خواستار همکاری نزدیک جامعة المصطفی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی تونس شد.

وی با اشاره به نحوه همکاری جامعة المصطفی با نهادها و دانشگاه‌های علمی کشور تونس تصریح کرد: نخستین زمینه‌ فعالیت عرصه پژوهش است و این نحوه همکاری می‌تواند به صورت‌های مختلفی همچون تبادل مطالعات، پژوهش‌ها و تولیدات فرهنگی صورت گیرد.

استاد دانشگاه منوبه تونس مرحله بعدی همکاری المصطفی با دانشگاه‌های تونس را برگزاری نشست‌ها، اجلاس‌ها و همایش‌های علمی مشترک دانست و یادآور شد: در این همایش‌ها می‌توان با تبادل بحث‌های مطالعاتی و علوم انسانی چه از طرف دانشگاه‌های ایران و یا مراکز علمی تونس، از تجربیات یکدیگر استفاده کرد.

علانی با اشاره به تمایل شرکت خود در جلسات بحث‌ و بررسی مسائل پژوهشی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: دوست دارم تا در همایش‌ها و اجلاس‌های علمی جامعة المصطفی شرکت کنم.

وی در ارتباط با بازدیدش از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) گفت: از نحوه جمع‌آوری نسخ خطی توسط آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) و چگونگی علاقه ایشان و وقف زندگی در راه علم شگفت‌زده گشته‌ام.

این محقق جنبش‌های اسلامی تأکید کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) این میراث و ثروت عظیم را نه تنها برای ایرانیان و جهان اسلام بلکه برای تمام جهانیان به یادگار گذارده است.

وی گفت: کتابخانه این شخصیت عظیم‌الشان جهان اسلام شامل کتب بسیار قدیمی و نسخ خطی بسیار گران‌بهایی است که کمتر می‌توان در جای دیگر آن را یافت؛ کتب خطی موجود در این کتابخانه نیاز به مطالعه و بررسی عمیق دارد تا حقیقت تاریخ از میان این کتب استخراج شود.

علانی با تأکید بر نیاز محققین خطوط اسلامی به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) خاطرنشان کرد: کسی که تحقیقات خود را در زمینه خطوط اسلامی همچون خط کوفی، عربی، اسلامی و مصری قرار می‌دهد بهتر است از این کتابخانه پربار بازدید کند.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول