اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه خبر داد

اجرای برنامه‌های گسترده با محوریت پیامبر اعظم در جامعة المصطفی

خبرگزاری فارس: مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر اعظم و مقدسات اسلامی بر مقابله با این هجمه‌ها تاکید کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه از سوی جامعة المصطفی انجام می‌شود.

اجرای برنامه‌های گسترده با محوریت پیامبر اعظم در جامعة المصطفی

حسین اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: امسال از سوی ریاست جامعة المصطفی و با توجه به اهانت‌های انجام شده به پیامبر(ص) از سوی دشمنان به عنوان سال پیامبر اعظم نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: هدف این بود که تمام بخش‌ها و ادارات مرتبط با جامعة المصطفی نسبت به مقابله با این هجمه‌هایی که بر علیه قرآن،‌ مقدسات و‌ شخص پیامبر اعظم(ص) شده اقدام کرده و با ارائه برنامه‌های مفید در این ارتباط بتوانند نسبت به بیدار‌سازی مردم در سراسر جهان اقدام کنند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی ابراز داشت: در این زمینه شورایی تشکیل شده و هیئت رئیسه جامعة المصطفی در این سال که تا مهر ماه آینده ادامه دارد،‌ برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های قرآنی و دینی و با محوریت فعالیت‌های جامعة المصطفی در حوزه‌های آموزش،‌ پژوهش و تبلیغ علوم دینی اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد قرآن و حدیث جامعة المصطفی افزود: المپیاد قرآن و حدیث برنامه فرهنگی تربیتی در جامعة المصطفی است که برای طلاب شاغل به تحصیل در مراکز وابسته و پیوسته جامعة المصطفی در داخل و خارج از کشور، طلاب غیر ایرانی جامعة الزهرا و دانش‌آموختگان این نهاد که بیش از پنج سال از فراغت تحصیل آنها نگذشته باشد، برگزار می‌شود.

اسدی موضوع و شعار المپیاد قرآنی را «قرآن، ‌کتاب تربیت» دانست و بیان کرد: این المپیاد در سه بخش کتبی،‌ شفاهی و آثار و در 30 رشته انجام می‌شود که از جمله رشته‌های بخش شفاهی می‌توان به حفظ، ‌قرائت، ‌ترتیل، ترتیل ادعیه، احادیث و‌ مناجات‌خوانی اشاره کرد.

استاد برتر قرآنی کشور معرفی می‌شود

وی با اشاره به شرکت بالغ بر 5 هزار نفر در این المپیاد اظهار کرد: در بخش کتبی تمام فعالیت‌ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود.‌ در این بخش ‌بسته‌هایی از آثار بزرگان حوزه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و از این بسته‌ها،‌ آزمون‌هایی در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی ابراز کرد: سومین بخشی که در این المپیاد به آن پرداخته می‌شود‌ بخش آثار است. ‌در این بخش داوری از بین آثار شرکت‌کنندگان در زمینه‌های تألیف و ترجمه کتاب، ‌پایان‌نامه، ‌مقاله و‌ وبلاگ‌نویسی خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد قرآن و حدیث از معرفی استاد برتر قرآنی کشور خبر داد و گفت: در این المپیاد از حدود 200 شرکت‌کننده با توجه به داوری‌های انجام شده‌ ‌تجلیل به عمل خواهد آمد و از یکی از اساتید برجسته قرآنی کشور تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول