اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان:

300 حرفه آموزشی در دستور کار گلستان / در ایجاد فرصت شغلی جدید محدودیت نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: 300 حرفه آموزشی در دستور کار گلستان قرار دارد.

300 حرفه آموزشی در دستور کار گلستان / در ایجاد فرصت شغلی جدید محدودیت نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوطالب جلالی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار داشت: آموزش‎های فنی و حرفه‎ای غالباً آموزش‎های هزینه‎بر است که قریب به 2 میلیون تومان آموزش رایگان برای هر نفر انجام می‎شود که فرصت خوبی برای علاقمندان ایجاد می‎کند.

ایجاد بیش از 70 هزار متر فضای آموزشی در گلستان

وی با بیان اینکه از لحاظ ظرفیت‎های جدید شغلی محدودیتی نداریم تصریح کرد: خوشبختانه بیش از 70 هزار متر فضای آموزشی ایجاد شده و در راستای تجهیزات متناسب با مشاغل نیز بیش از 95 درصد با بیش از 300 حرفه آموزشی در دستور کار استان است.

در کنار آموزش سعی شده تا فرصت اشتغال نیز برای کارآموزان فراهم شود

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه در کنار آموزش سعی شده تا فرصت اشتغال نیز برای کارآموزان فراهم شود متذکر شد: دیدگاه جدید دولت غنی‎سازی این سرمایه‎هاست که در این راستا گام برمی‎داریم.

جلالی با بیان اینکه گفتمان مهارت‎آموزی برای کمک به اشتغال و رفع پدیده شوم بیکاری در دستور کار است عنوان کرد: پدیده شوم بیکاری دغدغه‎ای برای همه جوانان و خانواده‎ها شده که ذهن همه مسئولان را نیز درگیر و متوجه خود کرده است.

متاسفانه راهکارهای غیرعلمی را گاهاً در سنوات گذشته داشتیم

وی متذکر شد: متاسفانه راهکارهای غیرعلمی را گاهاً در سنوات گذشته داشتیم و تلاش‎های غیررسمی، هدایت، حمایت و ساماندهی مشاغل صورت می‎گرفت که لازم است برای حل مشکلات جوانان در این راستا راهکارهایی اندیشیده شود.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان ابراز داشت: آنچه قانون در سنوات گذشته وضع کرده در برنامه سوم توسعه بر این بود که نظام آموزشی کشور تغییر پیدا کند تا بتوانیم برنامه‎های آموزشی کلان جامعه را به عنوان فرصت‎های مهارت برای مردم معرفی کنیم به همین خاطر سیاست‎های اشتغال در آن مقطع شروع شده بود.

جلالی یادآور شد: بر اساس قانون نظام آموزشی مذکور اگر با نرخ بیکاری دو الی سه درصدی مواجه می‎شدیم و شرایط کار در مملکت ما خوب بود نظام آموزشی آن مقطع به عنوان آموزش‎های رسمی مثبت ارزیابی می‎شد.

وی افزود: در آن زمان نظام آموزشی طوری برنامه‎ریزی شد که نیروی انسانی برای دوره‎های بلندمدت ساماندهی شوند تا بتوانند ظرفیت‎های شغلی را پر کنند اما به دلیل اینکه در آن مقطع دچار بحران شده بودیم شاید بخشی از برنامه‎ها با سیاست‎های تنظیم آموزشی رسمی صورت گرفت و به امروز انتقال پیدا کرد که حقیقتاً به عنوان یکی از چالش‎های جدی مطرح است و به نام بیکاری به جامعه تحصیل‌کرده رسوخ پیدا کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان آموزش‎های کوتاه‎مدت را از برنامه‎های مهم آن مقطع یاد کرد و یادآور شد: اگر در برنامه سوم چیزی که به شکل قانون وضع شده بود عملیاتی می‎شد می‎توانستیم فرصت خوبی برای جوانان فراهم کنیم که متاسفانه این اتفاق حاصل نشد.

جلالی گفت: آن زمان پیش‎بینی شده بود که اگر مهارت‎آموزی جدی گرفته نشود باید به سیاست حمایتی پناه ببریم که بدترین حالت در راستای پوشش دادن به بعضی از چالش‎های اجتماعی است.

وی بیان داشت: در برنامه چهارم شاهد اتفاقات خوبی در نظام آموزش غیررسمی بودیم که مورد توجه دولت قرار گرفت که آموزش‎ها متناسب با بازار کار دنبال شود و این مهم همچنین مورد توجه مردم نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول