اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی گلستان:

ارزش افزوده سهامداران پتروشیمی 3 برابر شده است/ پرداخت سود بعد از بهره‎برداری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان گفت: سهام سهامداران پتروشیمی گلستان دارای ارزش افزوده است که اکنون سه برابر شده ولی سود فعلاً به سهامداران تعلق نمی‎گیرد.

ارزش افزوده سهامداران پتروشیمی 3 برابر شده است/ پرداخت سود بعد از بهره‎برداری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، التفات کامیاب صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: سهامی که مردم از سال 1385 خریداری کردند به عنوان سهامداران شرکت شناخته می‎شوند و سوددهی آن زمانی پرداخت می‎شود که پروژه به بهره‎برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد سهامداران پتروشیمی گلستان 88 هزار نفر است تصریح کرد: کل سرمایه‎ای که از مردم گرفتیم 28 میلیارد و 500 میلیون تومان است و موسسان دولت نیز 13 درصد مشارکت کرده بودند که در مجموع سرمایه شرکت در سال 1385 به میزان 47 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی گلستان یادآور شد: در بررسی‎های اولیه طرح پتروشیمی نیاز به 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشت که مبلغ 47 میلیارد و 300 میلیارد تومان تقریباً چهار درصد پروژه بود که با این پول نمی‌توانستیم کار زیادی انجام دهیم.

کامیاب خاطرنشان کرد: با همت مجموعه پتروشیمی، مدیران استانی، استانداران اسبق و فعلی گلستان همچنین نمایندگان مجلس تا به حال نزدیک به 90 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‎های پروژه انجام شده است افزود: انبارهای مورد نیاز، کمپرسورها و فنس‎کشی اطراف پروژه انجام شده است متاسفانه نتوانستیم به موقع آن ارزی را که مصوب شده بود جذب کنیم تا خرید تجهیزات انجام شود.

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی گلستان اضافه کرد: هنوز هم نتوانسته‎ایم ارز مورد نظر را دریافت کنیم البته پنج تیم کارشناسی از دادگستری و از طرف خصوصی‎سازی، دارایی‎های پروژه را 135 میلیارد تومان کارشناسی کردند تا وارد فرا بورس شویم.

کامیاب ابراز داشت: ما هر سهم را به مردم 100 تومان فروختیم در صورتی که ارزش روز خالص سرمایه‎گذاری 276 تومان و هشت ریال شده است که نشان از رشد سه برابری سهام سهامداران است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول