اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل:

افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در دستور کار شورا نیست / افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها در سال آینده

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در دستور کار شورا و شهرداری نیست و در این زمینه درخواستی نیز از ما نشده است.

افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در دستور کار شورا نیست / افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها در سال آینده

سالار شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص تدوین لایحه و تعرفه‌های سال 92 شهرداری اردبیل اظهار داشت: تعرفه‌ای که برای سال آینده تنظیم می‌شود، از سوی شهرداری به شورای شهر ارجاع شده و ما در کمیسیون تخصصی بررسی‌های لازم را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: عموماً قرار است این تعرفه‌ها پنج درصد افزایش داشته باشند چرا که ما معتقدیم بسیاری از شهروندان ما از سرانه درآمدی کمتری برخوردار بوده و توان پرداخت سنگین عوارض و همچنین تعرفه‌های شهرداری را ندارند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان داشت: ما با هدف رعایت حال شهروندان سعی کردیم افزایش حداقلی را در عوارض و تعرفه سال 92 تنظیم کنیم.

شاکر افزود: رویکرد ما در خصوص تعرفه‌ها در کنار افزایش حداقلی، کاهش محسوس برخی تعرفه‌ها نیز بوده است که نسبت به سال 92 با کاهش مواجه خواهند شد.

وی در خصوص احتمال افزایش نرخ حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های عمومی گفت: فعلاً از طرف شهرداری و سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی پیشنهادی در این زمینه به ما داده نشده ولی معتقدیم صاحبان خودروهای عمومی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و بارها درخواست خود را در این زمینه اعلام کردند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل به ممنوعیت افزایش قیمت حمل و نقل عمومی ابلاغ شده از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر رانندگان به عنوان قشر آسیب‌پذیر با فشار و دغدغه‌های مختلفی در سال‌های اخیر روبه‌رو بودند به طوری که در این دو سال هیچ افزایش قیمتی را در کرایه‌های حمل و نقل عمومی شهری شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است افزایشی نیز در نرخ‌ها به وجود آید باید به صورت معقول و منطبق بر واقعیت‌ها صورت بگیرد چرا که افزایش قیمت مقطعی نمی‌تواند دردی از مشکلات را دوا کند.

عضو شورای شهر اردبیل به تخلف برخی از رانندگان در افزایش دریافت کرایه‌‌ها از مردم اشاره کرد و افزود: قطعاً‌ تاکسیرانی و اتوبوسرانی با چنین تخلفات آشکاری برخورد کرده و ما انتظار داریم با نظارت بیشتر مشکلات احتمالی برطرف شود.

شاکر بیان داشت: در برخی از استان‌های همسایه ما افزایش 500 درصدی را در تعرفه‌ها و برخی حوزه خدمات‌رسانی شهری شاهد هستیم اما شورای سوم سعی کرده است با رویکرد واقع‌بینانه و با هدف رعایت حال مردم متعادل‌ترین نرخ را در این زمینه داشته باشد.

شورای سوم در حمایت از مردم کار تبلیغاتی و انتخاباتی انجام نمی‌دهد

وی بیان داشت: این اقدام شورا نباید کار تبلیغاتی برای انتخابات شورای چهارم تلقی شود چرا که ما در تلاش هستیم تا با متعادل کردن تعرفه‌ها و همچنین جلوگیری از افزایش نرخ برخی از خدمات مردم را با خود همراه کنیم.

سخنگوی شورای شهر اردبیل در خصوص ساماندهی صندوق‌های صدقات و خیریه در شهر اردبیل نیز گفت: با تصمیم شورای شهر قرار شد شهرداری نسبت به ساماندهی این صندوق‌ها اقدام کند بدون اینکه کاهش یا افزایشی در تعداد آنها صورت بگیرد.

وی به خبرنگار فارس بیان داشت: البته باید این مسئله را نیز مد نظر قرار داد که مجموعه‌های حمایتی و کمیته امداد از طریق این صندوق‌ها بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته یاریگر محرومان و نیازمندان جامعه بوده‌اند.

انتهای پیام/62002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول