اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان:

بخش حمل و نقل ‌سیستان و بلوچستان ‌هوشمندسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخش حمل و نقل در این استان ‌به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود، گفت: ‌جاده‌های این استان از راه دور کنترل شده و با دوربین‌های مدار بسته ثبت سرعت می‌شود.

بخش حمل و نقل ‌سیستان و بلوچستان ‌هوشمندسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی‌رضا مجرد ‌امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه ‌16 هزار راننده در بخش حمل و نقل این استان فعالیت می‌کنند، ‌اظهار داشت: 4 هزار نفر به عنوان مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند.

وی افزود: سالانه 9.5 میلیون نفر مسافر و5.5 میلیون تن کالا به وسیله بخش حمل و نقل زمینی جابه‌جا می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: سالانه 2 میلیون تن کالا از سیستم و بلوچستان ترانزیت می‌شود که سهم عظیم آن به وسیله بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش حمل و نقل به صورت مستقیم برای 20هزار نفر و به صورت غیر مستقیم نیز برای 5 برابر این رقم اشتغال ایجاد می‌کند.

مجرد گفت: تمامی رانندگان دفترچه تامین اجتماعی داشته و اشتغال پایه‌دار دارند.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان دو مرکز آموزش برای رانندگان راه‌اندازی شده است افزود: سالانه حدود 7 هزار نفر دوره برای رانندگان و متصدیان حمل و نقل و پلیس راه برگزار می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دوره‌های آموزشی رانندگان در بخش باری و مسافری با هم متفاوت است و راننده بخش مسافری هرگز نمی‌تواند به جای راننده بخش باری کار کند.

وی با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل در سیستان و بلوچستان به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود بیان کرد: جاده‌های این استان از راه دور کنترل شده و با دوربین‌های مدار بسته ثبت سرعت می‌شود.

مجرد ادامه داد: هم‌اکنون در 13 محور اصلی دستگاه‌های تردد شمار داریم و می‌توانیم اطلاعات میزان تردد را با نوع خودرو و حتی میزان فاصله بین خودروها اعلام کنیم.

وی گفت: عمر ناوگان مسافربری سیستان و بلوچستان زیر 8 سال است، سیستان و بلوچستان در زمینه زیرسازی و نوسازی ناوگان چهارمین استان کشور است.

انتهای پیام/75004/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول