اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

غرب به دنبال ماشینی کردن زندگی و بهره‌کشی از انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای غربی با انتقال قبرستان‌ها به خارج از شهر سعی کردند زندگی مکانیکی و بهره‌کشی از انسان‌ها را ترویج کنند.

غرب به دنبال ماشینی کردن زندگی و بهره‌کشی از انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی قم اظهار کرد: راه تکمیل طرح‌های عمرانی از جمله قطار تهران ـ مشهد، قطار اصفهان - تهران و مترو قم استفاده از فاینانس است.

وی در خصوص انتقال آرامستان‌ها به خارج شهر افزود: من اصولاً با انتقال آرامستان‌ها به خارج از شهر موافق نیستم زیرا دفن اموات در نزدیکی محل زندگی مردم یاد مرگ را در انسان زنده می‌کند؛ در سنت‌های دینی ما مرگ و زندگی از هم جدا نبوده و قبرستان‌ها در کنار محل‌های سکونت احداث می‌شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مرگ را بخشی از زندگی فرهنگ اسلامی دانست و گفت: در کشورهای غربی با انتقال قبرستان‌ها به خارج از شهر سعی کردند زندگی مکانیکی و بهره‌کشی از آدمی را ترویج کنند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم دفن شهدا در دانشگاه‌ها با استقبال دانشجویان و عموم مردم مواجه می‌شود و تأثیر خوبی نیز بر همگان دارد.

لاریجانی با بیان اینکه می‌توان آرامستان های داخل شهر را به دفن شهدا و عالمان دینی اختصاص داد عنوان داشت: آرامستان‌هایی که در خارج از شهر قرار دارند کمتر مورد زیارت مردم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول