اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی قم:

پیگیر تکمیل طرح‌های عمرانی قم هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی قم گفت: با وجود مشکل نقدینگی پیگیر تکمیل پروژه‌های عمرانی قم هستیم.

پیگیر تکمیل طرح‌های عمرانی قم هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود مشکل نقدینگی پروژه‌های عمرانی قم در حال انجام هستند.

وی از فعال بودن طرح احداث میدان بزرگ امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: مسئولان قم پیگیر این پروژه هستند تا در موعد مقرر شاهد افتتاح آن باشیم.

رئیس شورای اسلامی قم با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اجرای طرح حرم – جمکران گفت: امیدواریم کندروهای این مسیر به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری مونوریل قم آغاز شده است خاطرنشان کرد: چنانچه این روند ادامه یابد شاهد بهره‌برداری از این طرح در اواخر امسال یا اوایل سال آینده از مبدأ تا میدان مطهری خواهیم بود.

امکان توقف پروژه مترو قم وجود دارد

آتش‌زر ادامه داد: پروژه مترو قم نیز در حال انجام است اما به دلیل برخی مشکلات امکان تعطیل شدن آن وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی قم با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء با انجام قسمت‌های بعدی مترو توسط شرکت‌های چینی موافقت کرده است گفت: در حال حاضر دولت و بانک مرکزی باید مجوز لازم را صادر کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص ارتفاعات موجود در کنار کوه خضر نبی(ع) لازم است وزارت راه و شهرسازی این زمین‌ها را بر اساس قیمت کارشناسی به شورای شهر و شهرداری واگذار کند تا پس از تسطیح پلکانی بتوان فضاهای سبز لازم را ایجاد کرد.

دفن اموات در داخل شهر یکی از مشکلات قم است

آتش‌زر دفن اموات در داخل شهر قم را یکی از مشکلات موجود دانست و افزود: شورای برنامه‌ریزی استان دفن در داخل شهر را به دلیل مسائل زیست محیطی و ترافیکی ممنوع اعلام کرد زیرا شاهد ترافیک سنگین در مناطقی چون اطراف گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) هستیم.

رئیس شورای اسلامی قم بیان داشت: ضروری است یک قطعه زمین خارج از شهر برای دفن اموات در نظر گرفته شود هرچند در حال حاضر 95 درصد اموات قم در آرامستان بهشت معصومه(س) دفن می‌شوند اما نمی‌توان ساکنان همه بخش‌های قم را مجبور به این کار کرد.

وی ادامه داد: اداره‌کل منابع طبیعی قم می‌تواند قطعه زمینی را که شورای اسلامی در نظر گرفته به شهرداری واگذار کند و حاضر هستیم قیمت کارشناسی آن را پرداخت کنیم.

آتش‌زر با بیان اینکه از دفن امواتی که قبلاً اقدام به تهیه آرامگاه در قبرستان‌های داخل شهر کرده‌اند جلوگیری نمی‌شود گفت: توسعه آرامستان‌ها مسئله‌ای است که با مخالفت مسئولان روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول