اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و معدن گناباد خبر داد

فعالیت 2 هزار و 946 واحد صنفی در شهرستان گناباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد گفت: در شهرستان گناباد 2 هزار و 946 واحد صنفی وجود دارد که تعداد اشتغال ایجاد شده در این واحدها 5 هزار و 700 نفر است.

فعالیت 2 هزار و 946 واحد صنفی در شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدرضا رادفر ظهر امروز در جمع اعضای کانون خبرنگاران گناباد که در اداره صنایع و معادن گناباد برگزار شد اظهار داشت: در شهرستان گناباد تعداد 2 هزار و 946 واحد صنفی وجود دارد که شامل 861 واحد توزیعی، 260 واحد خدماتی، 597 واحد تولیدی و 1228 واحد خدمات فنی و تعداد اشتغال ایجاد شده در این واحدها 5 هزار و 700 نفر است.

وی افزود: تعداد 21 اتحادیه، یک مورد مجمع امور صنفی و 17 مورد واحد کلی فروش مواد غذایی در این شهرستان وجود دارد.

رادفر در مورد اقدامات انجام شده اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در رابطه با بازار گفت: تهیه و تنظیم آمار تولیدات و محصولات، جذب سهمیه‌های استانی، بررسی مشکلات و راهکارها در مورد صادرات محصولات صادراتی شهرستان و رصد مستمر وضعیت بازارهای شهرستان از جمله اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در رابطه با بازار بوده است.

وی افزود: تعداد 84 قلم کالا باید روزانه در شهرستان پایش و رصد شود و هفته‌ای یک‌بار نیز تغییرات قیمت‌ها به دستگاه‌های مرتبط اعلام شود تا در شهرستان کمبودی در مورد این کالاها احساس نشود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات به شکل کمیته‌های نرخ گذاری، شورای آرد و نان، طرح شبنم و... به طور مستمر، پیگیری ایجاد مکانی برای انتقال صنوف مزاحم شهرستان، پیگیری ایجاد اتاق بازرگانی در شهرستان، پیگیری سه پروژه مهم کاشی و سرامیک، فولاد کاویان و سیمان فجر شهرستان و همچنین ثبات قیمت‌ها در سطح بازار از دیگر اقدامات این اداره در رابطه با بازار بوده است.

رادفر تصریح کرد: ایجاد میدان دام در گناباد نیز از پیگیری‌های دیگر این اداره است که منجر به عرضه مستقیم دام و حذف واسطه‌ها خواهد شد و در قیمت گوشت نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: با توجه به وجود معادن خوب کائولن در گناباد و توانایی تامین 70 درصد مواد اولیه ساخت کاشی و سرامیک در شهرستان، پیگیر مستمر ایجاد کارخانه تولید کاشی و سرامیک در گناباد هستیم.

رادفر تاکید کرد: اگر در شهرستان گناباد واحدی صنعتی تعطیل شده به دلیل مدیریت نادرست و یا مشکلات مالی بوده است.

وی در مورد جمعه بازار گناباد نیز گفت: از آنجا که تعداد غرفه‌های موجود در جمعه بازار با جمعیت شهرستان سازگاری ندارد و بیشتر است و نظارت آن طور که باید قابل اعمال نیست و همچنین به دلیل ایجاد رقابت بیشتر در سطح بازار شهرستان جمعه بازار گناباد به پنجشنبه بازار تغییر نام و زمان می‌دهد.

رادفر در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها نیز گفت: نمایشگاه پاییزه و بهاره از جمله نمایشگاه‌هایی است که برگزاری آن در هر سال حتمی است، نمایشگاه صنایع دستی نیز به مناسبت دهه فجر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/70003/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول