اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز اربعین حسینی صورت می‌گیرد

تجمع عزاداران حسینی در میدان مرکزی شهر همدان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: تجمع عزاداران حسینی در میدان مرکزی شهر همدان در روز اربعین حسینی صورت می‌گیرد.

تجمع عزاداران حسینی در میدان مرکزی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی در همدان اظهار داشت: عمده کار ما در روز اربعین حسینی بحث جایگاه عزاداران حسینی است که حد فاصل بین خیابان باباطاهر و خیابان شریعتی برای اسکان عزاداران حسینی در روز اربعین مشخص شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در روز اربعین حسینی جایگاه و صوت است تصریح کرد: تأمین جایگاه و صوت از مهم‌ترین برنامه‌های ما در روز اربعین است که در کنار محتوای عاشورایی باید مد نظر قرار بگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان افزود: تجربه موفق تجمع عزاداران در میدان امام خمینی(ره) در روز تاسوعا بسیار قابل توجه بود و ما را بر آن داشت تا برنامه‌ریزی درست و دقیقی برای سال‌های آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کنار تجمع عزاداران حسینی نباید محتوای عاشورا در فرع قرار بگیرد و در کنار برگزاری مراسم با شکوه اصل قیام عاشورا باید مد نظر باشد و به درستی به دیگران انتقال پیدا کند.

قنبری با اشاره به نماز ظهر اربعین حسینی افزود: با خاتمه مراسم عزاداری ستاد اقامه نماز، میدان امام را برای اقامه نماز ظهر اربعین حسینی آماده می‌کند تا در صورت شرایط مساعد آب و هوایی نماز ظهر اربعین حسینی در میدان مرکزی همدان اقامه شود.

رئیس هیئت‌های مذهبی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در زمان شکل‌گیری انقلاب در شهر همدان 28 هیئت مذهبی فعال بود اما در حال حاضر 485 هیئت ثبت شده مذهبی در همدان فعال است.

محمد شریفی خاطرنشان کرد: در استان همدان عزاداری به صورت قومی و قبیله‌ای است اما در استان‌هایی مانند زنجان و... عزاداری به صورت متمرکز صورت می‌گیرد.

وی در پایان سخنانش گفت: باید با برنامه‌ریزی درست سعی کنیم تا در همدان یک عزاداری یکپارچه با محتوای دینی و عاشورایی و به دور از تعصبات قومی و قبیله‌ای برگزار شود.

انتهای پیام/89007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول