اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توزیع عادلانه منابع و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور توزیع عادلانه منابع و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرد.

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

محسن مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی و در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توزیع عادلانه منابع و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و با عنایت به آیین‌نامه ماده 21 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، این انجمن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های تابعه استان تشکیل شده است.

مبارکی تصریح کرد: قانون مذکور با هدف ترویج روش درست عرضه و استفاده از کالا و به کارگیری نتایج خدمات، مقابله با اخلال در عرضه کالا و خدمات، پیشگیری از احتکار و افزایش قیمت‌ها، کاهش خطرات جنبی ناشی از استعمال نادرست کالاها و خدمات، تعیین ضوابط قانونی حاکم بر تولید، توزیع، فروش و مصرف و برقراری نظام مناسب تحقیق و تعیین مرجع رسیدگی به تخلفات ناشی از جریان ناصحیح عرضه کالا و خدمات و پیش‌بینی راه‌های مناسب جبران خسارت وارده به مصرف‌کنندگان، ممانعت از به‌وجود آمدن بازارهای انحصاری و تلاش برای ایجاد بازار رقابتی و شفاف‌سازی بازار، پیگیری خدمات فروش و پس از فروش توسط وارد‌کنندگان، تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان از طریق پورتال انجمن www.Hami-ngo.ir و... تهیه شده است.

وی گفت: قانون تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، واسطه‌ای است میان مصرف‌کنندگان، اصناف و تولید‌کنندگان تا ضمن کمک به کنترل وضعیت بازار، از حقوق شهروندان که مصرف‌کنندگان اصلی کالاها و خدمات هستند، حمایت کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعامل با دستگاه‌های مرتبط با خدمات‌دهی به مردم و نقش آنان در تنظیم بازار از جمله مباحثی است که در دستور کار انجمن مطرح است.

مبارکی در ادامه به نقش رسانه در تبیین جایگاه این انجمن‌ها پرداخت و گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی را در شناساندن انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌توانند، ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت حداکثری مردم در اجرای قانون از عموم مصرف‌کنندگانی که تمایل به ثبت‌نام و عضویت در این انجمن را دارند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک از جمله کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، دو قطعه عکس سه در چهار به آدرس مجتمع ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان شماره یک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای‌پیام/82009/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول