اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

دامن زدن به اختلافات نشانه عدم صلاحیت افراد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: اختلاف سلیقه قبل از روشن شدن نتیجه انتخابات امری طبیعی است ولی بعد از روشن شدن نتیجه انتخابات دامن زدن به اختلافات از طرف هر شخصی نشانه عدم صلاحیت آن فرد بوده که باید در صلاحیت آن شک کرد.

دامن زدن به اختلافات نشانه عدم صلاحیت افراد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی صبح امروز در همایش بزرگداشت نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سخنانی با گرامیداشت 9 دی اظهار کرد: اگر مردم ولایتمدار ایران اسلامی احساس کنند که خطری در کمین نظام است با تمام توان به میدان آمده و در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند و حماسه نهم دی خود گویای این واقعیت انکارنشدنی است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار است، تصریح کرد: باید بصیرت‌افزایی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که به فرموده حضرت علی (ع) کوری، نداشتن چشم نیست بلکه انسان بی‌بصیرت کور است.

جلیلی افزود: نهم دی نقطه سرنوشت‌ساز تقابل آشکار و همه‌جانبه نظام سلطه و استکبار با اسلام، نظام و ولایت فقیه بود که با حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و متکی بر ایمان و اراده ملت ایران، به حماسه‌ای ماندگار، الهام‌بخش و عبرت‌آموز تبدیل شد.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: 9 دی حماسه‌ای خودجوش، ماندگار، فراتر از پیش‌بینی دوستان و تصور دشمنان بود و ملت نستوه ایران در این یوم‌الله بزرگ با خلق یک رویداد ملی با هویت دینی و انقلابی، حماسه‌ای فراجناحی و فراملی در تاریخ کشور به ثبت رسانید.

جلیلی، خط قرمز انسان‌های شیعه در حکومت اسلامی را ولایت عنوان کرد و افزود: شناخت ولایت و رهبر در ایجاد حماسه 9 دی نقش بی‌بدیلی داشت که مردم آن را درک کردند و متوجه شدند که نوک پیکان دشمن به سمت ولایت است.

امام جمعه مهربان داشتن فکر، اندیشه و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی را یکی از ویژگی‌های انسان آگاه عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) انسان بی‌فکر بی‌بصیرت است و دوراندیشی در امور یکی از مواردی است که انسان را برتر از دیگران می‌کند.

وی در ادامه، عبرت گرفتن از مسائل گوناگون اتفاق افتاده در طول تاریخ را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی قرآن کریم را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که برخی قضایای تاریخی را نقل می‌کند، در حالی که قرآن صرفاً یک کتاب تاریخی نیست و تنها فلسفه نقل مسائل تاریخی در قرآن برای عبرت‌آموزی است تا درس‌آموزی و عبرت‌آموزی اتفاق افتد.

جلیلی اظهار کرد: ما وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که چه هجمه‌هایی علیه انقلاب اسلامی وجود داشته و نکته مهم آن است که توجه کنیم چه علتی باعث شده است که انقلاب اسلامی با آن همه هجمه و تبلیغات دشمن پیروزمندانه ظاهر شده و مانند آهن آبدیده محکم‌تر شود.

امام جمعه مهربان افزود: تاسی به مکتب عاشورا رمز موفقیت ما در تمام حوادث و وقایع تاریخ انقلاب اسلامی بوده است و انسان‌های با بصیرت انسان‌های تربیت یافته در مکتب عاشورا هستند.

جلیلی تاکید کرد: انسان‌های با بصیرت باید در زمینه بصیرت‌افزایی دیگران نیز کوشش کنند و ما باید همیشه آگاهی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه مهربان در ادامه به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: در بحث انتخابات برخی خیال می‌کنند که به خاطر مسئولیت باید دین و آبرو نیز خرج شود، حتی عده‌ای پا را فراتر گذاشته و به خاطر دنیای دیگران عاقبت خود را خراب می‌کنند و به خاطر رای آوردن یک نفر دیگر آخرت خود را می‌فروشند و تهمت‌هایی را به طرف مقابل می‌زنند که اصلاً وجود خارجی ندارد.

جلیلی تصریح کرد: اختلاف سلیقه قبل از روشن شدن نتیجه انتخابات امری طبیعی است ولی بعد از اتمام انتخابات و روشن شدن نتیجه انتخابات، دامن زدن به اختلافات از طرف هر شخصی نشانه عدم صلاحیت آن فرد است و باید در صلاحیت آن فرد شک کرد.

امام جمعه مهربان افزود: در انتخابات هر کس آزاد است خود و یا فرد مورد علاقه خود را بدون تخریب دیگران تبلیغ کند ولی صرف‌نظر از نتیجه انتخابات باید تلاش شود که رقابت انتخاباتی بعد از اتمام انتخابات به رفاقت تبدیل شود و دست در دست هم داد تا انرژی‌ها به جای آنکه صرف اختلافات شود، صرف خدمت به مردم که ولی‌نعمت ما هستند، شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که به مقدسات ما اهانت شود که لازمه آن عاقلانه و درست عمل کردن در عرصه انتخابات است.

انتهای پیام/60008/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول