اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

سیل دشتستان مانوری برای آمادگی بیشتر مسئولان بود

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: سیل دشتستان مردم و مسئولان دشتستان را آبدیده کرد و مانوری برای آمادگی بیش از پیش مسئولان دشتستان به‌ منظور مقابله با مشکلات و آسیب‌های بزرگتر بود.

سیل دشتستان مانوری برای آمادگی بیشتر مسئولان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: از تمامی مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان که در جریان سیل دشتستان برای عبور از بحران به‌ وجود آمده تشکر کردند، قدردانی و تشکر می‌کنیم.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: در جریان سیل دشتستان برخی بدخواهان قصد بهره‌برداری سیاسی از جریان را داشتند که با لطف خداوند متعال در مسیر اهداف خود ناکام ماندند.

خسروی بیان داشت: تلاش برای مقابله با سیل دشتستان قبل از وقوع سیل و با اعلام پیش‌بینی شروع شد و حضور جهادی مسئولان در صحنه و تلاش برای ایجاد شرایط عادی قابل تحسین و بی‌نظیر بود.

وی اضافه کرد: سیل دشتستان حادثه‌ای غیرمترقبه بود و با امکانات عادی و بضاعت محدود شهرستان دشتستان تلاش چشم‌گیری را شاهد بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: در جریان سیل سال 65 شهرستان دشتستان بعد از سه ماه شاهد بودیم که اعلام کردند که راه‌های مواصلاتی بازگشایی شده و خطوط آب، برق، تلفن و مخابرات به وضعیت عادی بازگشته‌اند، ولی در سیل آذرماه افتخار این را داریم که بگوییم بعد از 48 ساعت وضعیت عادی در شهرستان دشتستان حاکم شد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: از ساعات ابتدایی هلال‌احمر، بسیج، سپاه، دستگاه‌های مردمی و امدادی وارد صحنه شدند و ارائه خدمات را آغاز کردند و شهرداران نیز بازگشایی معابر عمومی در سطح شهرها را آغاز کردند.

خسروی ابراز داشت: حجم 150 میلی‌متری بارش در شهرستان دشتستان بی‌سابقه بوده و شرایطی سخت را در شهرستان دشتستان به وجود آورد.

وی گفت: در سطوح شهرستانی و استانی اقدامات خوبی در زمینه سیل دشتستان شاهد بوده‌ایم، اما انتظار داشتیم که در سطوح ملی حادثه سیل دشتستان به‌طور ویژه مورد توجه قرار می‌گرفت.

خسروی تصریح کرد: استاندار بوشهر، معاونین ایشان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اقدامات مطلوبی به‌منظور رفع مشکلات سیل‌زدگان دشتستانی انجام داده‌اند و از زحمات ایشان صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

سیل دشتستان مانوری برای آمادگی مسئولان بود

وی متذکر شد: سیل دشتستان مردم و مسئولان دشتستان را آبدیده کرد و مانوری برای آمادگی بیش از پیش مسئولان دشتستان به‌منظور مقابله با مشکلات و آسیب‌های بزرگتر بود.

فرماندار دشتستان گفت: با توجه به شدت سیل و میزان بارش خسارات وارده به شهرستان کم‌تر از میزان پیش‌بینی شده احتمالی بود و در دیدارهایی که با کارشناسان و دانشجویان داشته‌ایم نیز بر این مطلب تاکید کرده‌اند.

خسروی اظهار داشت: برخی رسانه‌ها و در مجامع مردمی آمار غیر واقعی برای کشته‌شدگان مطرح می‌کنند و بارها گفته‌ایم آمار واقعی کشته‌شدگان سیلاب همان آماری است که از منابع رسمی اعلام شده و بارها گفته‌ایم که اگر کسی اسناد و مدارکی دال بر این ادعاها دارد، ارائه کند.

وی افزود: هلال‌احمر و گروه‌های امدادی در شهرستان دشتستان تا ساعت‌ها پس از وقوع سیل برای کشف اجساد احتمالی تلاش کردند و هیچ کشفی به جز موارد اعلامی صورت نگرفت و از جانب میهمانان و مسافران دشتستان در موقع سیلاب نیز هیچ پیگیری شاهد نبوده‌ایم.

فرماندار دشتستان با اشاره به نوع تسهیلات اعطایی به سیل‌زدگان دشتستانی، تصریح کرد: مقرر شده کمک‌های 10 تا 20 میلیون ریالی به منظور جبران خسارات وارده به لوازم خانگی منازل، 50 میلیون ریالی به‌منظور تعمیرات و 125 میلیون ریالی برای بازسازی و بهسازی منازل در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گیرد.

خسروی گفت: در دیداری که با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور داشتیم مقرر شد که وام‌های 125 میلیون ریالی بازسازی و بهسازی مسکن مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر ابلاغ شود.

وی یادآور شد: استاندار قول همکاری به‌منظور ارائه بخشی از زمین‌های متعلق به مسکن و شهرسازی برای انتقال منازل و واحد‌های مسکونی که در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌های فصلی قرار دارند را داده است.

خسروی تصریح کرد: تمام توان و تلاش خویش را برای ارائه خدمات مطلوب به سیل‌زدگان به‌کار گرفته‌ایم و با تمام توان برای رفع مشکلات ایشان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول