اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی انجام شد

رونمایی از اسناد سجلی یار امام/ آیت‌الله فردوسی‌پور شخصیتی ممتاز بود

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان استانی از اسناد سجلی آیت‌الله فردوسی‌پور یکی از یاران نزدیک امام در فردوس رونمایی شد.

رونمایی از اسناد سجلی یار امام/ آیت‌الله فردوسی‌پور شخصیتی ممتاز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از اسناد سجلی آیت‌الله فردوسی‌پور در شهرستان فردوس اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در ارتباط با مفاخر، بزرگان و علمای خراسان جنوبی از مهم‌ترین اهداف رونمایی اسناد سجلی است.

علی پورحسین، آیت‌الله فردوسی‌پور را یکی از بزرگان و فرهیختگان کشور و همچنین شهید زنده حادثه هفت تیر دانست و گفت: این عالم بزرگ فعالیت‌های سیاسی زیادی داشت و همه عمر خود را صرف انقلاب و نظام کرد.

وی نخستین شناسنامه صادر در کشور را متعلق به 95 سال قبل به نام فاطمه ایرانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز نام مبارک فاطمه در راس نام‌گذاری‌های ایرانیان قرار دارد و هنوز هم مردم ایران نام‌های ائمه اطهار (ع) را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به مکانیزه شدن فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: طی چند سال اخیر با مکانیزه شدن فعالیت‌های ثبت احوال، بلافاصله پس از ولادت نوزاد، شناسنامه صادر و به صورت آنلاین به آمار جمعیتی کشور افزوده می‌شود.

پورحسین یادآور شد: باید چهره‌های شاخص و موثر در انقلاب و نظام بیش از پیش به مردم معرفی شود که تهیه اسناد سجلی بزرگان و فرهیختگان کشور در ماندگاری نام و اهمیت آنان تاثیر بسزایی دارد.

وی از وجود یک میلیون و 500 هزار سند در خراسان جنوبی و 230 هزار سند در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: تاکنون 80 درصد این اسناد اسکن، داده‌آمایی و آرشیو الکترونیکی شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح سومین دفتر پیشخوان دولت در بیرجند افزود: دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان‌های بالای 100 هزار نفر جمعیت راه‌اندازی می‌شود که در این دفاتر بیش از 12 نوع خدمت شامل درخواست اصل و تعویض شناسنامه، درخواست ثبت مشخصات ازدواج و فرزندان و درخواست تغییر نام و تغییر نام‌خانوادگی ارائه می‌شود.

پورحسین تصریح کرد: تهیه و رونمایی از اسناد سجلی مفاخر و بزرگان خراسان جنوبی در دستور کار ثبت احوال قرار دارد و در آینده نزدیک نیز اسناد سجلی آیت‌الله فاضل تونی یکی از بزرگان و فرهیختگان فردوس، تهیه و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/69007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول