اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

تفکیک جنسیتی جراحی بزرگ فرهنگی در دانشگاه آزاد است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تفکیک جنسیتی را جراحی بزرگ فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت عنوان کرد.

تفکیک جنسیتی جراحی بزرگ فرهنگی در دانشگاه آزاد است

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حرکت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در طرح موضوع تفکیک جنسیتی، اظهار کرد: تفکیک جنسیتی دانشگاه آزاد اسلامی رشت گام بلندی در راه اسلامی کردن دانشگاه است.

وی خواستار حمایت تمام مومنان، مسئولان و دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی نسبت به اقدام دانشگاه آزاد اسلامی رشت شد و افزود: ممکن است تذکر اسلامی شدن دانشگاه آن‌قدر در میان غفلت و هیجان‌های مختلف اقتصادی و حاشیه‌ای گم شده باشد که سخن گفتن از آن امری عجیب است اما وقتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دل به دریا می‌زند و می‌خواهد پرده‌های غفلت را کنار بزند و حقیقت اسلامی شدن دانشگاه را با تفکیک جنسیتی و اهتمام به پوشش اسلامی دانشجویان و کارکنان نمایان کند، لازم است برای احیای امر به معروف همدل و یک‌صدا شویم.

اشجری، اسلامی شدن دانشگاه در حوزه محتوای درس و ظاهر و مناسبات اجتماعی را لازم دانست و تصریح کرد: پسندیده است در دانشگاه‌های ما که پسوند اسلامی دارند رفتارهایی بروز کند که در شٱن دانشگاه اسلامی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اذعان کرد: به نظر می‌رسد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بین دانشگاه‌های استان با حرکت اخیر خود در واقع قصد دارد احیای امر به معروف کند، همان معروفی که معمار کبیر انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: اگر قرار است تحولی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع صورت گیرد باید از ناحیه دانشگاه باشد و به این دلیل امام (ره) فرمودند که دانشگاه مبدأ تمام تحولات است.

اشجری با بیان اینکه تحولات از 33 سال گذشته در کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ایران در حوزه نانوتکنولوژی و فناوری‌های نو پیشرفت‌های خوبی داشته اما فرهنگ‌سازی جامعه که از رفتارها و محصولات دانشگاه محسوب می‌شود، بسیار کم‌رنگ شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تاثیرپذیری دانشگاه از بخش‌های حاشیه‌ای و جریان‌مدار غربی اشاره کرد و گفت: افرادی که فرهنگ غربی و پوشش‌های زننده را در دانشگاه‌ها رواج می‌دهند توانسته‌اند با تعداد اندک خود بر قاطبه دین‌مداران فائق شوند.

وی اضافه کرد: اگر مدیر یک واحد دانشگاهی با همت والای خود به بخشنامه و دستورالعمل بسنده نکرد و به جای اینکه امر به معروف و نهی از منکر را به تعدادی پرده‌نوشته و بنر خلاصه کند، به طور عملی وارد صحنه شد، جا دارد به او قوت قلب داده و روش و منش وی را در دیگر دانشگاه‌ها تسریع دهیم.

اشجری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را نمونه بارزی از تحقق عملی امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و یادآور شد: اگر افرادی از گوشه و کنار برای حفظ وضعیت نامناسب موج ایجاد می‌کنند در واقع به اهداف و مرام‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی پشت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اسلامی شدن دانشگاه طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی پرورش نسل بر آمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بنده از اهتمام مجدانه محمدحسین سرورالدین سپاسگزارم و دست وی را در این امر می‌فشارم و بر این باور هستم که عظمت اقدام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کمتر از مجاهدت در راه خدا نیست.

وی خداوند را همواره با پرهیزکاران خواند و بیان کرد: اگر چه تمسخر کنندگان به طعنه خود می‌پردازند اما نباید ترس و واهمه‌ای به دل راه داد.

اشجری با تاکید بر اینکه حقیقت روشن راه امر به معروف چیزی نیست که پشت پرده غافلان پنهان بماند، خاطرنشان کرد: تفکیک جنسیتی و ایجاد ساختمان مستقل برای دانشجویان دختر یا تفکیک کلاس‌ها جراحی بزرگ فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است و گیلان علمدار این امر شده است تا با وجود برخی کج‌خلقی‌ها این روش منطقی و خداپسندانه به سنتی حسنه تبدیل شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر حمایت تریبون‌های فرهنگی به‌ویژه نمازهای جمعه، رسانه‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی از حرکت الگوسازی خداپسندانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در عرصه تحول عظیم اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/84001/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول