اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

نهم دی‌ماه نماد بصیرت و آگاهی ملت شریف ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم حماسه نهم دی را حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب دانست و گفت: نهم دی نماد بصیرت و آگاهی ملت شریف ایران است.

نهم دی‌ماه نماد بصیرت و آگاهی ملت شریف ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که بهترین و آزادترین و دموکراسی‌ترین انتخابات در جهان بود 85 درصد مردم ایران پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

وی افزود: اما منافقین از آنجا که دشمنان اسلام و نوکران صهیونیست و مزدوران بودند اصرار داشتند که این انتخابات باطل شود.

امام جمعه سمیرم اضافه کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند که باطل کردن آن معنای ندارد و دستور دادند که صندوق‌ها را دوباره بشمارند و پس از شمارش دوباره آراء، برخلاف ادعای مزدوران هیچ تقلبی در شمارش آراء صورت نگرفته بود.

وی با بیان اینکه تبعیت از فرامین رهبری باعث شد تا نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان مصون نگه داشته شود خاطرنشان کرد: نظام ایران اسلامی همواره در معرض توطئه‌های دشمنان قرار داشته، اما مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه و بصیرت در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین با اشاره به این آیه قرآنی که هیچ امتی نیست مگر اینکه رهبری برای آنان قرار داده باشیم، تصریح کرد: با وجود اینکه در کشورهای بیداری اسلامی از جمله مصر و لیبی که چند سال از انقلاب آن‌ها گذشته است، ولی به دلیل نداشتن رهبر، هنوز ناامنی و کشمکش در آن‌ها حاکم است.

وی انقلاب اسلامی ایران را با امنیت‌ترین و آرامش‌ترین کشور جهان دانست و اظهار کرد: دشمنان انقلاب در محرم 88 پرچم‌های سیاه عزاداری را آتش زدند و می‌خواستند مسئله سوریه را برای ملت ایران به وجود آورند که ملت مسلمان و متدین ایران اسلامی با حضور آگاهانه و با بصیرت خود در نهم دی سال 88، فتنه بزرگ استکبار و صهیونیسم را در جمهوری اسلامی به ناکامی و شکست کشانید.

وی با اشاره به آیه 175 و 174 سوره نساء، حفظ این انقلاب را وعده‌ای الهی دانست و تصریح کرد: خداوند پشتیبان انقلاب اسلامی است و این آیه یک هشدار به منافقین و بدخواهان نظام و نیز یک بشارت برای ملت عزیز و غیرتمند ایران است.

موسوی ولایت فقیه را رکن عمود خیمه انقلاب دانست و اضافه کرد: امروز خداوند این عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران را به واسطه وفاداری، ایمان و اعتماد شما به ولایتمداری و اسلام عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی پرشور و بی‌نظیر مردم ایران در نهم دی نماد بصیرت و آگاهی ملت شریف ایران است، ادامه داد: نهم دی ماه درس بیداری، هوشیاری و وفاداری برای ملت‌ها و نسل‌های آینده و نیز انتخابات پیش‌رو است.

امام جمعه سمیرم با اشاره به یازدهم دی ماه سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف 1367 گفت: امام در آن پیام تاریخی، فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کرد که در زمان کوتاهی این وعده محقق شد.

انتهای پیام/2301/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول