اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال جم:

584 نفر به جمعیت شهرستان جم اضافه شد

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال جم گفت: در 9 ماه سال جاری 584 نفر به جمعیت شهرستان جم اضافه شد.

584 نفر به جمعیت شهرستان جم اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، عبدالحمید صفایی چهارشنبه‌شب در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: آمار نقش مهم و اساسی در رشد و توسعه جوامع دارد و به هر میزان که آمار دقیق‌تری داشته باشیم به موفقیت بیشتری نیز می‌رسیم.

وی افزود: در چند سال اخیر با خدمات الکترونیک شاهد بهبود فعالیت‌ها و رضایت‌مندی مردم از خدمات هستیم و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جم با اشاره به قدمت ثبت احوال در کشور خاطرنشان کرد: اداره ثبت احوال در ایران از سال 1297 و با تنظیم نخستین سند سجلی به ‌نام فاطمه ایرانی آغاز به‌ کار کرد.

صفایی تصریح کرد: انتخاب این نام برای نخستین سند مبین امتزاج فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است و همه ساله از سوم تا هشتم دیماه به‌ نام هفته ثبت احوال نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: ثبت احوال در این سال‌ها تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و از یک سیستم کاملاً سنتی با یک داده آمایی مناسب اطلاعات افراد را در پایگاه جامع اطلاعات کشوری قرار داده و حتی تمامی اسناد را نیز اسکن کرده است.

این مسئول یادآور شد: برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند کار اداره ثبت احوال صدور شناسنامه و ثبت ازدواج و طلاق است اما در واقع این اداره یکی از کارهای مهم و اثرگذارش آمارگیری است که امروزه آمار پایه و اساس برنامه‌ریزی در تمام جوامع بشری است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جم بیان کرد: در حال حاضر تمام امورات مربوط به این اداره در خود شهرستان جم انجام می‌شود و صدور شناسنامه مکانیزه نیز حداکثر در 48 ساعت در اداره صورت می‌گیرد.

صفایی گفت: عمده‌ترین مشکل این اداره بحث ساختمان اداری است که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی در این راستا همکاری داشته باشند که البته فرماندار شهرستان قول داده‌ به‌ زودی اعتبارات تجهیز نیز در اختیار ادارات قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم برابر قانون برای ثبت واقعه ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد و ثبت واقعه وفات حداکثر 10 روز پس از واقعه فوت به این اداره مراجعه کنند و البته مراجعه آنها زودتر از این مهلت‌های قانونی ذکر شده کمک به برنامه‌ریزی بهتر در سطح کلان است.

رئیس ثبت احوال جم از ثبت 690 ولادت در جم در 9 ماه سال جاری خبر داد و افزود: تعداد کل فوت ثبت شده 106 مورد در 9 ماه امسال است.

صفایی با بیان اینکه تعداد کل ازدواج 403 مورد بوده اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری 74 طلاق در شهرستان جم به ثبت رسیده و تقریبا از هر شش ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

انتهای پیام/2451/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول