اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

7 درصد جمعیت مازندران بالای 65 سال هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مازندران، گفت: 7 درصد جمعیت این استان بالای 65 سال هستند.

7 درصد جمعیت مازندران بالای 65 سال هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، فرج الله ملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با امامان جمعه بهشهر و گلوگاه که در بیت آیت الله جباری امام جمعه و عضو خبرگان رهبری در بهشهر انجام شد، به‌مناسبت نود و پنجمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در ایران و هشتاد و ششمین سال تاسیس آن در مازندران، به بیان آخرین آمار این اداره کل و خدمات آن پرداخت.

وی با بیان اینکه در آغاز فعالیت‌های ثبت احوال مازندران در سال 1305، تنها در شهرهای پر جمعیت آن روز مانند بهشهر، بابل، قائمشهر، تنکابن و ساری اداره داشتیم، گفت: هم‌اکنون 19 اداره ثبت احوال در شهرها و 8 اداره در بخش‌ها و 13 مورد نمایندگی ثبت احوال در استان مازندران دایر است.

ملکی افزود: 2 هزار و 435 نفر رابط ثبت احوال در تمام روستاهای استان مازندران داریم که با ابلاغ از روسای ادارات، همه وقایع را به ریز به اطلاع می‌رسانند.

ملکی ادامه داد: به همین خاطر است که درصد ثبت ولادت‌های استان، قبل از انقلاب 50 و ثبت وفات‌ها، زیر 40 درصد بود اما اکنون به 98.2 درصد در ثبت ولادت و 97 درصد در ثبت وفات‌ها رسیده‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران همچنین آخرین سرشماری جمعیت استان که تا پایان آبان ماه 91 انجام شد را با احتساب سرشماری رشد جمعیت، 3 میلیون و 105 هزار و 201 نفر اعلام کرد که 50 درصد جمعیت را زیر 30 سال و 7 درصد جمعیت را بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

ملکی در ادامه گفت: هر چند جمعیت مازندران، جمعیت جوانی است اما باعث نمی‌شود که نسبت به پیری جمعیت حساس نباشیم و هشدار ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه دولت برای صدور کارت‌های هوشمند جدید که اطلاعات فرد را به ریز در اختیار دارد و جایگزینی برای شناسنامه، کارت ملی، کارت سوخت و دفترچه‌های درمانی است، گفت: پایلوت کارت هوشمند کشور در قم است و به‌زودی نخستین آن برای رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود، همچنین مازندران آمادگی خود را برای صدور کارت‌های هوشمند جدید اعلام می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان مازندران در ادامه سخنان خود از صدور 160 هزار جلد شناسنامه طرح جدید و ماشینی که جایگزین شناسنامه‌های جلد قرمز هستند خبر داد و تصریح کرد: به‌دلیل نبود امکانات کافی، هنوز فراخوانی در این باره اعلام نشد و در سال 92 فراخوان خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون 5 میلیون و 200 هزار سند در ثبت احوال مازندران نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/86001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول