اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه کتاب ایران:

برنامه‎های حمایتی وزارت ارشاد به کنترل قیمت کاغذ کمک می‎کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: اگر شرایط مالی کشور اجازه بدهد حتماً برنامه‎های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به کنترل قیمت کاغذ کمک خواهد کرد.

برنامه‎های حمایتی وزارت ارشاد به کنترل قیمت کاغذ کمک می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی شجاعی‎صائین ‌در جمع مدیران دستگاه‎های فرهنگی استان اظهار داشت: امسال مشکل افزایش نرخ ارز و کاغذ اضافه‎تر از سالیان گذشته بوده است لذا اگر افزایش قیمت کاغذ در سال قبل حفظ شده بود قطعاً این افزایش قیمت را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌جاری شرایط برای ناشران به ویژه در افزایش قیمت کاغذ و افزایش قیمت خدمات چاپ همراه بوده است ولی از طریق حمایت وزارت ارشاد به کنترل قیمت کاغذ مبادرت خواهد شد.

ناشران بر اساس تقاضای بازار سرمایه‎گذاری می‎کنند

مدیرعامل خانه کتاب ایران متذکر شد: باید از طریق خرید کتاب و تقویت خانه‎های عمومی به یاری کتابخانه‎ها شتافت.

شجاعی‎صائین بیان داشت: آمارهای اطلاعاتی ما نشان می‎دهد در هشت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش نشر داشتیم که البته رشد نسبت به سالیان قبل کمتر شده است.

وی با بیان اینکه ناشران بر اساس تقاضای بازار سرمایه‎گذاری می‎کنند عنوان کرد: ناشران با این امید سرمایه‎گذاری می‎کنند که کتاب‎هایی که چاپ می‎کنند به فروش برسد.

تیراژ کتاب در کشور 2800 نسخه برای هر عنوان کتاب است/ در رده دهم جهان قرار داریم

مدیرعامل خانه کتاب ایران با اشاره به اینکه تیراژ کتاب در کشور بین 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 نسخه برای هر عنوان کتاب وجود دارد ابراز داشت: استانداردی برای تیراژ کتاب در جهان وجود ندارد اما خوشبختانه از نظر جهانی، کشور در تیراژ کتاب وضعیت خوبی دارد.

شجاعی‎صائین متذکر شد: با وجودی که کتاب در بسیاری از کشورها به زبان انگلیسی که زبان بین‎المللی است منتشر می‎شود اما باز هم در رده دهم جهان قرار داریم که وضعیت خوب و قابل دفاعی است.

وی یادآور شد: توقعاتی که در کشور وجود دارد با توجه به سابقه درخشان فرهنگی انقلاب اسلامی و مردم فرهنگ‌دوست ایران، فکر می‎کنیم این آمار، آمار خوبی نیست و باید افزایش پیدا کند اما بی‎تردید به لحاظ نُرم جهانی به هیچ وجه در وضعیت بدی قرار نداریم.

در بخش بین‎الملل برای ورود کتاب از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا مشکل داریم

مدیرعامل خانه کتاب ایران در خصوص اینکه آیا تحریم‎ها در سطح تیراژ کتاب تاثیرگذار بوده یا خیر پاسخ داد: تحریم‎ها روی قیمت ارز کاغذ تاثیر داشته و از این وضعیت متاثر می‎شویم در غیر این مورد فکر نمی‎کنم سایر تحریم‎ها تاثیر جدی داشته باشد.

شجاعی‎صائین بیان داشت: در بخش بین‎الملل نمایشگاه کتاب تهران برای ورود کتاب از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا مشکل داریم متاسفانه کشورهای غربی مسائل سیاسی را در حوزه فرهنگ هم دخالت می‎دهند و تحریم را وارد این حوزه نیز کردند.

وی ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم این مسئله را هم حل کنیم و مشکل جدی در حضور کتاب‎های خارجی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول